Seime svarstomos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, kurios leistų tam tikroms elektrinėms mikrojudumo priemonėms, naudojamoms vyresnio amžiaus žmonių, neįgaliųjų ar judėjimo sutrikimų turinčių asmenų, važiuoti per pėsčiųjų perėjas neišlipant. Tačiau tokiu atveju judėjimo greitis negalėtų viršyti 6 km/val. Ši išimtis nebūtų taikoma elektriniams paspirtukams, riedlentėms, balansiniams vienračiams ir riedžiams.
Pataisas pristatęs Seimo narys Viktoras Fiodorovas teigia, kad šis pakeitimas palengvintų judėjimo sunkumų turinčių žmonių kasdienybę, nes dabartiniai reikalavimai yra per griežti. „Griežtas elektrinių mikrojudumo priemonių naudojimo reglamentavimas, siekiant užtikrinti didesnį saugumą, sukėlė tam tikrų nepatogumų“, – teigė pataisų iniciatorius. Anot jo, problemų ypač kyla tiems, kurie šiomis priemonėmis naudojasi ne pramogai, o dėl būtinybės.
„Tai ypač aktualu vyresnio amžiaus žmonėms ir tiems, kurie turi judėjimo sunkumų. Dėl galiojančių taisyklių jiems tenka stumti šias mikrojudumo priemones per pėsčiųjų perėjas, o tai ne tik nepatogu, bet ir fiziškai neįmanoma, ypač turint omenyje, kad tokių priemonių svoris siekia apie 100 kilogramų“, – aiškino V. Fiodorovas.
Seimo narys Kęstutis Mažeika atkreipė dėmesį į tai, kad tokių mikrojudumo priemonių daugėja, o Eimantas Kirkutis pastebėjo, kad jų naudotojai dažnai važiuoja ne per perėjas, o gatve. Artūras Zuokas pabrėžė, kad tokių transporto priemonių tik daugės, todėl būtina planuoti infrastruktūrą, pritaikytą jų naudojimui. „Turime planuoti infrastruktūrą, pritaikomą tokioms priemonėms, nes anksčiau jų nebuvo, o dabar visuomenė turtingėja, galimybė įsigyti patogesnę priemonę, skirtą žmonėms su judėjimo negalia, tik didės“, – sakė A. Zuokas.
Socialdemokratas Audrius Radvilavičius nuogąstauja, kad šios pataisos gali atverti Pandoros skrynią. „Bandoma prisidengti neįgaliųjų korta, tačiau visi matome, kad daugelis važiuoja per perėjas nenulipdami ir sukelia avarines situacijas“, – teigė jis. Bronis Ropė svarstė, kad išimtis galėtų būti taikoma ir dviratininkams, ypač ten, kur perėja jungia dviračių takus. Jis taip pat abejojo, ar reikia drausti važiuoti per perėjas, kai nėra pėsčiųjų.
Šiuo metu galiojantis įstatymas apibrėžia, kad elektrinė mikrojudumo priemonė yra vienam žmogui skirta transporto priemonė, varoma elektra, kurios maksimalus greitis neviršija 25 km/val. Tai apima elektrinius paspirtukus, riedlentes, balansinius vienračius ir riedžius.