Kauno kolegijos Medicinos fakultetas, bendradarbiaudamas su Kauno rajono švietimo įstaigomis, sėkmingai užbaigė projektą „Saugus vaikas“, skirtą vaikų traumų prevencijai. Projektas buvo finansuojamas iš Visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšų, administruojamų Sveikatos apsaugos ministerijos. Pagrindinis projekto tikslas – organizuoti teorinius ir praktinius mokymus Kauno rajono tėvams ir pedagogams, kuriuose būtų aptariamos pradinio mokyklinio amžiaus vaikų traumų ir nelaimingų atsitikimų priežastys, prevencinės priemonės bei pirmoji pagalba.
Lapkričio 26 d. įvyko baigiamasis projekto renginys, subūręs projekto dalyvius, švietimo įstaigų atstovus, pedagogus ir Kauno kolegijos darbuotojus, prisidėjusius prie projekto įgyvendinimo.
Renginio metu projekto vadovė dr. Ligita Mažeikė apžvelgė projekto veiklas ir pasiekimus. Ergoterapeutų draugijos pirmininkė, ergoterapeutė Giedrė Sasnauskienė, vedė praktinį užsiėmimą apie sensorinių priemonių naudojimą ugdymo ir namų aplinkoje.
Taip pat buvo pristatytos projekto metu parengtos metodinės priemonės – knygelė ir kalendorius, skirti vaikų traumų prevencijai, bei trumpi praktiniai patarimai pagal projekto temas. Metodinėmis priemonėmis bus aprūpintos projekte dalyvavusios mokyklos, o elektroninės versijos ir teorinių paskaitų įrašai bus prieinami vieną mėnesį po projekto pabaigos Kauno kolegijos Medicinos fakulteto svetainėje.
Projektas „Saugus vaikas“ vyko nuo rugsėjo 1 d. iki lapkričio pabaigos. Buvo surengti 62 teoriniai mokymai, 14 konsultacijų ir 50 praktinių užsiėmimų. Didelis dėmesys skirtas praktiniams įgūdžiams, pavyzdžiui, pirmosios pagalbos suteikimui, vaiko fizinės būklės vertinimui, griuvimų prevencijai, maisto produktų etikečių skaitymui ir apsinuodijimų atpažinimui. Dalyviai galėjo konsultuotis su ergoterapeute apie vaikų sensorikos ypatumus ir su gydytoja dietologe apie vaikų mitybą.
Dalyviai teigė, kad informacija apie vaikų traumų prevenciją buvo labai naudinga, veiklos atitiko lūkesčius, medžiaga buvo pateikta aiškiai, ir po mokymų jie jaučiasi pasirengę taikyti žinias, siekiant sukurti sveiką ir saugią aplinką vaikams.
Doc. dr. Laura Žlibinaitė teigė: „Kalbėjimas apie vaikų traumų prevenciją pradiniame ugdyme yra labai svarbus, nes šiame etape vystosi judėjimo įgūdžiai, turintys įtakos pažinimo funkcijoms ir fizinei sveikatai. Pagrindinių judėjimo įgūdžių įvaldymas skatina fizinį aktyvumą ir teigiamai veikia mokymosi pasiekimus. Tačiau šie įgūdžiai neatsiranda savaime, todėl būtina sukurti saugią aplinką ir užtikrinti traumų prevenciją. Netyčinės traumos, ypač kritimai, yra dažniausia vaikų trauma, po kurios neretai reikia reabilitacijos specialistų pagalbos. Džiugu, kad jau galime kalbėti ne tik apie tai, kad būtina dėvėti šalmą, bet ir kaip taisyklingai jį užsidėti. Žmonių žinios ir įgūdžiai sveikatos prevencijos srityje vis gilėja, o tai rodo didėjantį visuomenės sąmoningumą“.