Pirmadienis – paskutinė diena, kai vairuotojai dar gali pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Ekspertai įspėja – net jei padangas jau pakeitėte, verta pasitikrinti, ar tai atlikta tinkamai – netikėtų avarijų priežastimi gali tapti būtent netinkamai pritvirtinti ratai.
BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, avarijos, kai nuo automobilių nukrenta ratai, ypač šiuo sezonu, nėra retenybė. Pasak eksperto, šiuo laikotarpiu keliuose, o ypač sankryžose, neretai galima pamatyti ir pamestus ratų varžtus – tai aiškus ženklas, kad ne visi vairuotojai šiam darbui skiria pakankamai dėmesio.
„Dažniausios to priežastys – netinkamai priveržti ratų varžtai arba veržlės. Dažniausiai neužveržiama tinkama jėga, o kiek retesniais atvejais – perveržiama. Visgi svarbiausia saugumas, todėl būtina šį darbą patikėti profesionalams“, – sako A. Žiukelis.
Meistrus reikėtų rinktis atsakingai
Automobilių serviso „Temis“ direktorius Kasparas Stirblys pažymi, kad daugelis vairuotojų nori sutaupyti laiko ir pinigų, todėl ratus renkasi keisti patys arba kreipiasi į neprofesionalius specialistus.
„Viena dažniausių klaidų – montuojant ratus nenaudojamas arba neteisingai naudojamas dinamometrinis raktas. Taip pat dažnai pamirštama patikrinti, ar ratlankio ir stebulės paviršiai švarūs bei ar ratlankis tiksliai centruojamas. Net menkas nešvarumas ar rūdys tarp paviršių gali lemti vibracijas ar net ratlankio kreivumą“, – tvirtina K. Stirblys.
A. Žiukelis priduria, kad, jei visgi ratus nusprendžiama keisti patiems, svarbu ne tik turėti tinkamus įrankius bei įrangą, bet ir aiškiai žinoti, ką reikia daryti.
„Kiekvienas automobilio gamintojas yra numatęs konkretaus automobilio varžtų priveržimo jėgą – būtent tuo ir reikėtų vadovautis. Taip pat labai svarbu patikrinti ne tik padangas, jų būklę ir tinkamumą dar vienam sezonui, bet ir oro slėgį. Ypač, jei automobilis neturi padangų slėgio stebėjimo sistemos. Netinkamas slėgis gali lemti sudėtingesnį automobilio valdymą bei padangos sugadinimą“, – pažymi A. Žiukelis.
Verta patikrinti
Net ir ratų keitimą atlikus profesionalams, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas rekomenduoja po kurio laiko patikrinti, ar ratų varžtai priveržti tinkamai.
„Labai svarbu neignoruoti po ratų keitimo atsiradusių pašalinių garsų ar automobiliui pradėjus važiuoti kitaip nei įprastai. Vos tik pajutus ar išgirdus, būtina iš karto sustoti ir patikrinti ratus. Verta atkreipti dėmesį į varžtus – jei jų trūksta, tai gali reikšti, jog buvo pamesti kelyje, tuo pat metu kyla rizika, jog likę varžtai irgi nėra tinkamai priveržti“, – pabrėžia A. Žiukelis.
Autoserviso direktorius atkreipia dėmesį, kad pagrindiniai signalai, jog ratai nėra pritvirtinti tinkamai – vairo vibracija, garsai iš ratų zonos, trauka į šoną arba pasikeitęs stabdymo jausmas.
„Jei vairuotojas jaučia, kad automobilis valdosi kitaip nei įprastai – geriau nedelsti ir iš karto atvykti į servisą. Taip pat rekomenduojama nuvažiavus 50-100 km atvykti patikrai. Deja, mūsų praktika rodo, kad šia rekomendacija pasinaudoja vos trečdalis vairuotojų. Visgi tai paprasta ir nemokama procedūra, galinti užkirsti kelią rimtoms problemoms“, – teigia K. Stirblys.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
