Prieš du mėnesius „Indian Electric Motorcycle Startup Ultraviolette“ išsiplėtė į 10 Europos šalių. Dabar, su 21 mln. USD „Japonijos elektronikos milžinės TDK Corporation“ įmonės rizikos valdytoje, „Ultraviolette“ vadovaujama savo plėtros planų „Overdrive“.
Devynerių metų startuolis planuoja keturis kartus auginti savo Europos pėdsaką, patekti į kitas motociklais varomas rinkas, tokias kaip Lotynų Amerika ir Pietryčių Azija, ir padidina savo portfelį iki 14 modelių iki 2027 m. Pradžios. Ultraviolette pasaulinė plėtra vyks po 2024 m. Vasario mėn.
Už „Ultraviolette“ yra du vaikystės draugai-generalinis direktorius Narayanas Subramaniam ir CTO NIRAJ Rajmohan-kurie sujungė savo žinias mechanikos inžinerijos, automobilių projektavimo, informatikos ir elektronikos srityje, kad elektrifikuotų vidutinės segmento dviračių rinkoje.
„Tesla“ įkvėpimo duetas pradėjo „Ultraviolette“ tuo metu, kai Indijos elektrinėje dviračių rinkoje dominavo mažo greičio modeliai, daugiausia patenkinti komercinius ir komunalinių paslaugų poreikius. Ankstyvą bumą paskatino Kinijos importas, siūlantis nebrangius variantus, po to sekė naminių startuolių banga ir visai neseniai į erdvę patenka senieji gamintojai.
Užuot tapę tik dar vienu tų lenktynių žaidėju, „Ultraviolette“ įkūrėjai pasiryžo kurti elektrinius motociklus, kurie galėtų atitikti 150 cc iki 800cc vidaus degimo variklių sportinių dviračių našumą.
„Mes paklausėme savęs, ar turėtume jaudinti elektrą dviračiuose, ko reikėtų? Ir būtent toks tikslas, nuo kurio mes pradėjome“,-išskirtiniame interviu sakė Rajmohanas (nuotraukoje aukščiau, dešinėje).
„Bengaluru“ įkurtas startuolis užtruko maždaug ketverius metus nuo pat įkūrimo 2016 m., Kad atidengtų pirmąjį 2019 m. Modelį. Pradedantieji išgyveno daugybę dizaino iteracijų, prieš baigdamas septintą versiją-taigi pavadinimą F77. Komercinė versija debiutavo su fiksuotu akumuliatoriaus pakuote, kad būtų daugiau nei 186 mylių diapazonas, o didžiausias greitis yra 96 mylios per valandą su 30 kW galia ir iki 100 niutono metrų sukimo momento.
„TechCrunch“ renginys
San Franciskas
|
2025 m. Spalio 27–29 d
„Ultraviolette“ taip pat pristatė lengvą „Shock Wave“ motociklą, taip pat „Tesseract“ motorolerį, kuriame yra priekiniai ir galiniai radarai bei kameros, kad būtų galima padėti vairuoti pagalbą ir aptikti „Blindspot“. Motoroleris kainuoja 145 000 (1 650 USD), o jo motociklų (buvusių parodų kambarių) bazinė kaina yra 175 000 (2 000 USD) ir siekia 10 000 USD.

„Ultraviolette“ transporto priemonėse aprūpinta ESIM ryšiu ir funkcijų numatoma techninė priežiūra, kurią maitina patentuota diagnostikos sistema. Rajmohanas teigė, kad sistema gali aptikti net nedideles problemas, pavyzdžiui, kai grandinei reikia tepti. „Startup“ siūlo programą, kuri suteikia visas šias įžvalgas vartotojams kelyje.
Bendrovė taip pat įsteigė gamybos ir surinkimo įstaigą Bengaluru „Electronics City“, kurio talpa yra 30 000 vienetų. Šiandien įmonė tvarko viską, pradedant nuo įterptųjų programinės įrangos ir akumuliatorių valdymo sistemų, iki variklių valdiklių ir net akumuliatorių gamybos. „Ultraviolette“ dirba apie 500 žmonių, įskaitant 200 įmonių funkcijų ir mokslinių tyrimų ir plėtros.
„Ultraviolette“ verslo modelį iš dalies formavo „Tesla“ savininkai. Įkūrėjai praleido laiką kalbėdamiis su „Tesla“ savininkais JAV, kurie buvo vieni iš pirmųjų, kurie 2015 m. Pirkdavo modelį, kad sužinotų, kas tą automobilį skiria nuo kitų savo laikų EV.
„Šie„ Tesla “automobiliai buvo labai ypatingi, nes jų nuosavybė buvo vertinama kaip progresyvi. Tai buvo daugiau gyvenimo būdo pareiškimas“, – „TechCrunch“ pasakojo Rajmohanas.
Įkūrėjai šią nuotaiką atnešė „Ultraviolette“ dizainui ir prekės ženklui, siekdami tai padaryti pasauline įmone nuo pirmosios dienos. Kaip paaiškino Rajmohanas, žodis „violetinė“ tariama panašiai daugiau nei 30 Europos kalbų, o „ultra“ signalizuoja ką nors pažangiojo. Stiprinant tą užmojį, startuolis siekė visų savo transporto priemonių Europos sertifikavimo dar prieš įeinant į rinką.
Tai nepanaši į kitus „Indian Electric“ dviejų ratų gamintojus, kurie bandė patenkinti vietos paklausą. Indija sudaro beveik 40% pasaulio motociklų pardavimų – nors dauguma jų yra varomi vidaus degimo varikliais.
Išplečiant už Indijos ribų, „Ultraviolette“ yra strateginė prasmė, atsižvelgiant į vidaus EV rinką, išlieka palyginti nepakankamai-įvaikinant tik 7,66%, palyginti su pasauliniu vidurkiu 16,48%, teigiama neseniai vykusioje vyriausybės remiamos „Niti Aayog“ pranešime. Nors Indija siekia pasiekti 30% EV įsiskverbimą iki 2030 m., Iki šiol progresas rodo, kad tai gali būti ambicingas tikslas.

Indija taip pat yra kainų jautri rinka, kurioje dviračiai paprastai yra ne diskrecijos pirkiniai, tačiau būtini ir prieinami kasdienio transportavimo būdai. Dėl to „Ultraviolette“ parduoti aukščiausios klasės variantus šalyje gali būti iššūkis-bent jau iš pradžių.
„Mums buvo labai aišku, kad tai, ką mes darome, siekiame segmentų, kurie yra universalesnio pobūdžio“, – sakė Rajmohanas.
Kas toliau?

„Ultraviolette“ planuoja išplėsti savo „Bengaluru“ gamybos įmonės pajėgumus iki 60 000 vienetų ir pridėti didesnę vietą, kad būtų galima skalėti iki maždaug 300 000 vienetų iki kitų metų pradžios. „Ultraviolette“ eksploatuoja 20 parduotuvių 20 Indijos miestų ir iki kitų metų kovo planuoja augti iki maždaug 100. Tikimasi, kad apie 50 iš tų parduotuvių – po vieną iš kiekvieno miesto – bus atidaryta šventiniu sezonu vėliau šiais metais.
Rajmohanas sakė „TechCrunch“, kad startuoliai siekia išplėsti savo buvimą Europoje, kur turi 40 prekiautojų.
„Kiti metai yra ten, kur Europoje įvyksta mastas“,-sakė jis.
„Startup“ taip pat planuoja pradėti savo pilotą Lotynų Amerikoje ir Pietryčių Azijoje kitais metais ir vėliau vykti į rinkas, įskaitant JAV ir Japoniją.
„Ultraviolette“ Indijoje pardavė daugiau nei 3000 motociklų ir prognozavo, kad vėliau šiais metais parduos iki 10 000. Iki šių finansinių metų pabaigos ji taip pat nukreipė daugiau nei 50 milijonų dolerių pajamų.
Naujajame finansavime dalyvavo esamų „Ultraviolette“ investuotojų „Zoho Corporation“ ir „Lingotto“ (anksčiau „Exor Capital“) dalyvavimas. Iki šiol ji surinko apie 75 mln. USD finansavimą ir, be kitų pagrindinių investuotojų, skaičiuoja „Qualcomm Ventures“, „Exor“ ir „TVS Motor“.