Federalinis teisėjas priėmė preliminarų įsakymą, blokuojantį Federalinės prekybos komisijos tyrimą dėl kairiųjų pasvirusios gynimo grupės žiniasklaidos priemonių.
Dar 2023 m. „Media Matters“ paskelbė tyrimus, kuriuose rodomi pagrindinių kompanijų skelbimai, pasirodę kartu su antisemitiniu ir kitu įžeidžiančiu turiniu „Elon Musk“ priklausančiam X. Kai pagrindiniai reklamuotojai vėliau atsitraukė nuo platformos, „X“ ieškinys žiniasklaidos reikalai. Tai taip pat pateikė ieškinį reklamuotojams ir reklamuotojų grupėms dėl to, kas, jos teigimu, buvo „sistemingas neteisėtas boikotas“.
Po to, kai tuometinis Musko Donaldas Trumpas vėl pradėjo eiti pareigas sausį, FPK taip pat pradėjo tyrimą, ar žiniasklaidos reikalai neteisėtai sukosi su reklamuotojais.
Tačiau penktadienį teisėjas Sparkle L. Sooknanan palaikė žiniasklaidos reikalus ir užblokavo FPK tyrimą. Savo sprendime Sooknanan (Kolumbijos apygardos apygardos teismo teisėjas, kurį paskyrė Joe Bidenas) rašė, kad žiniasklaidos reikšmės straipsnis buvo „esminė pirmosios pataisos veikla“, o FPK „plačiai“ tyrimo reikalavimai pasirodė „atsakomųjų veiksmų“.
„Tai turėtų sutramdyti visus amerikiečius, kai vyriausybė imsis atsakomųjų veiksmų asmenims ar organizacijoms už tai, kad dalyvautų konstituciškai saugomose viešosiose diskusijose“, – rašė ji. „Ir tas aliarmas turėtų skambėti dar garsiau, kai vyriausybė imsis atsakomųjų veiksmų prieš tuos, kurie užsiima naujienų rinkimu ir pranešimais“.
Sooknananas pažymėjo, kad prieš paskyrimą į dabartinę FPK kėdę Andrew Fergusonas pasirodė Steve’o Bannono podcast’o transliacijoje ir paragino FPK ištirti progresyvias grupes, kritikuojančias internetines dezinformacijos internete, ir kad vėliau jis „atvežė kelis vyresnius darbuotojus FTC, kuri anksčiau pateikė viešus komentarus apie žiniasklaidos reikalus“.
FPK ne iškart neatsakė į „TechCrunch“ el. Laišką, kuriame klausė, ar ketina kreiptis.
„TechCrunch“ renginys
San Franciskas
|
2025 m. Spalio 27–29 d
Nepriklausomai nuo teisinių rezultatų, X ieškiniai jau turėjo didelę įtaką tikslinėms organizacijoms, nes žiniasklaidos reikalai mažina darbuotojus (vienas iš atleistų tyrėjų dabar kandidatuoja į Kongresą), o Pasaulinė reklamuotojų federacija uždarė savo prekės ženklo saugos programą ir, kaip pranešama, skundžiasi dėl nusausintų finansų.
Sooknananas teigė, kad FPK tyrimas taip pat turėjo savo „numatytą poveikį“, paskatindamas žiniasklaidos reikalus nuspręsti „prieštarauti tam tikroms istorijoms apie FPK, pirmininką Fergusoną ir p. Muską“.