„Tork“, „Essity“ prekės ženklas ir pasaulinis profesionalios higienos lyderis, 2025 m. spalio 2 d. Edinburge (Škotijoje) vykusioje Europos apskritojo stalo diskusijoje apie įtraukią higieną viešosiose WC patalpose subūrė įstaigų vadovus, dizainerius, architektus, politikos formuotojus, advokatūros grupes, nevyriausybines organizacijas (NVO), gamintojus, infekcijų prevencijos ekspertus, prieinamumo šalininkus ir žmones, turinčius gyvenimiškos patirties.
Diskusijos metu buvo suformuluotos aiškios, praktiškai įgyvendinamos priemonės, kurias verslai ir renginių vietos gali taikyti jau dabar, kad pašalintų paslėptas higienos kliūtis milijonams vartotojų. Taip pat buvo pateiktas komercinis argumentas, kodėl tai reikia padaryti.
Apskritojo stalo diskusija remiasi neseniai atlikta „Tork“ apklausa, kurios metu nustatyta, kad tik viena iš penkių WC patalpų atitinka higienos ir švaros lūkesčius, o 52 proc. žmonių po blogos patirties WC patalpose imasi neigiamų veiksmų – nuo apsilankymų viešose vietose sutrumpinimo iki neigiamų atsiliepimų palikimo, – kurie tiesiogiai veikia verslo pajamas ir reputaciją. Dalyviai pabrėžė, kad „kliūtis yra ne žmonės, o aplinka“ ir ragino įmones atkreipti dėmesį į galimybę projektuoti WC patalpas taip, kad jos būtų pritaikytos kuo daugiau žmonių.
„Įmonėms WC patalpos nėra tokios svarbios, jos nėra sąrašo viršuje, nes rūpinamasi kitais prioritetais. Bet manau, kad svarbu, jog įmonėms tai pradėtų rūpėti ir jie įtrauktų viešąsias patalpas į savo prioritetų sąrašą. Nes tai prideda vertės lankytojui ar pirkėjui, o taip pat – vertės verslui“, – apskritojo stalo diskusijoje kalbėjo „ONE HUNDRED Restrooms“ viena iš įkūrėjų ir prekės ženklo vadovė Mariëlle Romeijn.
Kaip atrodo geras dizainas – svarbiausi aspektai paslaugų teikėjams ir dizaineriams:
Užtikrinkite, kad švara ir saugumas būtų prioritetas
- Teikite pirmenybę visų pojūčių švarai (regėjimui, uoslei, klausai).
- Sumažinkite patogenų plitimą ir nerimą – vietoje triukšmingų rankų džiovintuvų įrengdami popierinių rankšluosčių dalytuvus, ypač lankytojams, turintiems imuniteto slopinimo ar sensorinių pojūčių problemų.
- Naudokite lengvai valomus dozatorius ir įrenginius su minimaliomis siūlėmis, kad sumažintumėte bioplėvelės kaupimąsi ir WC patalpų valymo laiką.
Pritaikykite ne tik įprastiems, o visiems lankytojams
- Apie 95 proc. asmenų, turinčių kognityvinių ar fizinių sutrikimų, nesinaudoja neįgaliųjų vežimėliais: odos jautrumas, artritas, neuroįvairovė, nerimas ir parurezė (socialinio nerimo sutrikimo forma, pasireiškianti negalėjimu nusišlapinti šalia esant aplinkiniams) yra plačiai paplitę ir dažnai nematomi.
- Įtraukus dizainas reiškia, kad kuo daugiau žmonių gali patogiai naudotis WC patalpomis. Pirmenybę teikite prietaisams, kuriuos lengva pasiekti ir naudotis: muilo, popierinių rankšluosčių ir vandens nuleidimo mygtukai turi būti tinkami naudoti žmonėms, kuriems sunku rankomis suimti ar paspausti mygtukus.
- Užtikrinkite privatumą WC patalpose: viso aukščio kabinos, patikimos ir lengvai valdomos spynos ir, jei įmanoma, kabinose esančios praustuvės ir „tyliosios“ kabinos mažina stresą ir didina orumą.
- Suteikite intymios higienos šlapimo nelaikymui pritaikytas priemones: nemokamus arba lengvai prieinamus produktus, uždaras dėžes kiekvienoje kabinoje (įskaitant vyrų), lentynas ir veidrodžius kabinoje ir lengvą prieigą prie praustuvų. Prastas aprūpinimas skatina lankytojų nerimą, netinkamą patalpų naudojimą ir blokavimą.
Standartizuokite ir tinkamai įrenkite
- Gairės yra, tačiau nenuosekli interpretacija riboja lankytojų patirtį.
- Reikalavimas nustatyti minimalias specifikacijas visoje Europoje, įskaitant įrengimo aukščius ir veikimo jėgas bei paprastus iliustruotus įrengimo vadovus, kad būtų išvengta neaiškumų.
Įtraukite valytojus ir prižiūrėtojus į procesą
- Projektuokite taip, kad būtų lengva valyti: lygūs paviršiai, paprastas vamzdynas ir atsparios dėmėms medžiagos, o valymas paremtas skirtingomis spalvomis pažymėtais priežiūros režimais.
- Pripažinkite valymo komandų, kaip „patogaus personalo“, vaidmenį, pasitelkdami mokymus, realią atsakomybę ir greito remonto SLA (aptarnavimo lygio susitarimus). Darbuotojų kultūra ir pagarba lemia teigiamus rezultatus.
Naudokite duomenis standartams gerinti
- Naudokite lankytojų dažnumo duomenimis ir jutikliais pagrįstą priežiūrą (išmanieji dozatoriai, apsilankymų skaitikliai, QR klaidų pranešimai),kad valymas būtų atliekamas pagal poreikį ir remontas būtų greitesnis.
- Reinvestuokite į efektyvumą, kad pagerintumėte standartus.
Planuokite atsižvelgdami į šeimas, globėjus ir įvairius poreikius
- Įrenkite visiškai uždaras kabinas su asmeninėmis praustuvėmis, kad globėjai, tėvai ir nerimaujantys lankytojai galėtų patogiau, lengviau ir užtikrinčiau pasiekti ir naudotis WC patalpomis.
- Jei erdvė leidžia, įrenkite šeimyninius kambarius su dviejų aukščių įranga, apsvarstykite reguliuojamo aukščio parinktis. Paskelbkite informaciją apie WC patalpas renginių vietose.
- Dalinkitės informacija (apie vietą, darbo laiką, išplanavimą, ypatybes) interneto svetainėse ir programėlėse, kad lankytojai galėtų planuoti užtikrintai.
„Essity“ korporatyvinės komunikacijos direktorė, atsakinga už profesionalią higieną Jenny Turner komentavo:
„Įtrauki higiena WC patalpose neturėtų atskleisti žmonių būklės, ji turėtų užtikrinti patogią prieigą kuo didesniam kiekiui lankytojų. Komercinis ir visuomeninis argumentas aiškus: kai žmonės jaučiasi patogiai, jie pasilieka ilgiau, išleidžia daugiau ir grįžta. „Tork“ diegia įtraukios higienos principus – nuo paprastai naudojamų, lengvai valomų dozatorių iki duomenimis pagrįsto valymo – kad WC patalpose galėtų būti nuolat suteikiama švari, ori ir patogi lankytojų patirtis.
Komercinio nekilnojamojo turto, mažmeninės prekybos, transporto ir svetingumo sektorių dalyviai sutiko: WC patalpos yra „mažas dėmesio objektas, bet didelis poveikis“. Švari, gerai prižiūrima aplinka skatina ilgesnį lankytojų buvimo laiką, didesnes išlaidas maistui ir gėrimams bei didesnį darbuotojų pasitenkinimą. Priešingai, nepatogios arba prastai prižiūrimos WC patalpos gali sumažinti verslo pajamas, atgrasyti nuo pakartotinių apsilankymų ir trukdyti darbuotojams grįžti į biurą.
Kiekvieną dieną žmonės visame pasaulyje susiduria su matomomis ir nematomomis WC patalpų higienos kliūtimis – dėl savo asmeninių gebėjimų, poreikių ar aplinkybių. Nesvarbu, ar tai valymo standartai, ar fizinė aplinka, šie neatitikimai gali trukdyti daugeliui lankytojų patogiai naudotis WC patalpomis ir įranga. Nors gali būti sunku sukurti tobulą WC patalpą, apskritojo stalo diskusijos metu buvo pasiūlyta įvairių praktinių veiksmų, kuriuos įmonės gali įgyvendinti, siekdamos padidinti pajamas, pagerinti reputaciją ir darbuotojų savijautą, pašalindamos higienos kliūtis kuo didesniam kiekiui žmonių.“
Norėdami sužinoti daugiau apie tai, kaip įtrauki higiena gali pagerinti jūsų verslą, apsilankykite: https://www.torkglobal.com/gb/en/about/inclusive-hygiene
Dėl papildomos informacijos susisiekite su žemiau nurodytais kontaktais:
Anita Walser Lindberg,
„Tork“ prekės ženklo aktyvinimo vadovė „Essity“ įmonėje
Apie „Tork“
„Tork“ prekės ženklas siūlo profesionalius higienos produktus ir paslaugas klientams visame pasaulyje nuo restoranų iki sveikatos įstaigų ir ofisų, ugdymo įstaigų ir gamyklų. Mūsų produktų asortimentą sudaro dozatoriai, popieriniai rankšluosčiai, tualetinis popierius, muilas, dezinfekantai, servetėlės, šluostės, taip pat programinė įranga duomenimis pagrįstoms valymo sistemoms. Turėdama patirties higienos, funkcinio dizaino ir tvarumo srityse, „Tork“ tapo rinkos lydere, kuri suteikia klientams galimybę galvoti į priekį ir gerinti verslo rezultatus taikant tvarų higienos valdymą. „Tork“ yra pasaulinis „Essity“ prekės ženklas ir įsipareigojęs partneris klientams daugiau nei 110 šalių. Norėdami neatsilikti nuo naujausių „Tork“ naujienų ir naujovių, apsilankykite https://www.tork.lt/.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
