ROMA (AP)-Tūkstančiai žmonių šeštadienį žygiavo į Sicilijos miestą Mesina, norėdami protestuoti dėl vyriausybės plano pastatyti tiltą, kuris sujungtų Italijos žemyną su Sicilija su didžiuliu 13,5 milijardo euro (15,5 milijardo dolerių) infrastruktūros projektu.
Protestuotojai tvirtai priešinasi Mesos tilto sąsiauriui dėl jo masto, žemės drebėjimo grėsmių, poveikio aplinkai ir mafijos trukdžių šmėklos.
Idėja pastatyti tiltą, kad Sicilija būtų sujungtas su likusia Italija, buvo diskutuojama ir toliau, tačiau dėl šių rūpesčių visada atidėtas. Tačiau projektas žengė didelį žingsnį į priekį, kai vyriausybės komitetas, prižiūrintis strategines viešas investicijas, šią savaitę patvirtino planą.
Transporto ministras Matteo Salvini, pagrindinis projekto politinis rėmėjas, pavadino jį „didžiausiu infrastruktūros projektu Vakaruose“.
Salvini cituoja tyrimus, kuriuose įvertinta, kad projektas kasmet sukurs iki 120 000 darbo vietų ir padėtų paskatinti ekonomikos augimą ekonomiškai atsilikusioje Pietų Italijoje, nes dar milijardai investuojami į aplinkinių kelių ir infrastruktūros patobulinimus.
Oponentai nėra įsitikinę šiais argumentais. Jie taip pat pyksta, kad, kad tiltas būtų pastatytas, turėtų būti nusavintos apie 500 šeimų.
„Mesos sąsiauris negali būti paliestas“, – sušuko protestuotojai, eidami į Mesiną. Daugelis nešiojo reklamjuostes, kuriose sakoma „be ponte“ (be tilto). Organizatoriai įvertino minios dydį – 10 000 žmonių.
Siūlomas tiltas apimtų beveik 3,7 kilometro (2,2 mylios) su pakabinama 3,3 kilometro (daugiau nei 2 mylių) atkarpa. Tai pranoktų Turkijos „Canakkale“ tiltą 1 277 metrais (4 189 pėdomis), kad taptų ilgiausiu pakabos tiltu pasaulyje.
Preliminarus darbas galėtų prasidėti jau rugsėjo pabaigoje arba spalio pradžioje, kol bus patvirtinta Italijos audito teismas. Planuojama, kad pilna statyba bus pradėta 2026 m., O baigta taikoma nuo 2032 iki 2033 m.
Tilto planai buvo patvirtinti ir atšaukti kelis kartus po to, kai Italijos vyriausybė pirmą kartą paragino pasiūlymus dėl vieno 1969 m.
Turėdami tris automobilių juostas kiekviena kryptimi, apvogta dvigubo takelio geležinkeliu, tiltas galėtų gabenti 6000 automobilių per valandą ir 200 traukinių per dieną-sutrumpindamas laiką, kad keltų sąsiauris būtų nuo 100 minučių iki 10 minučių automobiliu. Salvini teigė, kad traukiniai sutaupytų 2/12 valandų tranzito metu.
Projektas taip pat galėtų remti Italijos įsipareigojimą padidinti gynybos išlaidas iki 5% NATO nukreipto BVP, nes vyriausybė nurodė, kad ji klasifikuos tiltą kaip su gynyba susijusią.
Italija teigia, kad tiltas sudarys strateginį koridorių, skirtą greitam karių judėjimo ir įrangos diegimui, laikydamas jį „saugumu gerinančia infrastruktūra“.
Tačiau aplinkosaugos grupės pateikė skundus ES, nurodydamos susirūpinimą, kad projektas paveiks migruojančius paukščius.
Italijos prezidentas taip pat reikalavo, kad projektui tebėra taikomi anti-Mafijos įstatymai, taikomi visiems plataus masto infrastruktūros projektams. Salvini pažadėjo, kad svarbiausias prioritetas buvo organizuoto nusikalstamumo išlaikymas nuo projekto.