Kaip vyksta Krunos tilto rekonstravimo darbai?

Krunos tilto rekonstravimas – vienas didžiausių šiais metais AB „Via Lietuva“ vykdomų kelių infrastruktūros projektų.

Šiuo metu vykdomi I etapo darbai – griaunamas vienas iš dviejų tiltų, t. y. kairės pusės tiltas, kuriuo eismas vyko Kauno link. Baigus griovimo darbus, gegužės pabaigoje planuojama pradėti statyti naują tiltą.

Ankstyvą pavasarį prasidėję blogiausio Lietuvoje titulą turėjusio tilto per Kruną rekonstravimo darbai sparčiai juda į priekį. Pastačius laikiną tiltą ir perorganizavus eismą, pradėtas griauti vienas iš esamų tiltų.

Daugeliui važiuojančiųjų Krunos tiltas galėjo atrodyti kaip vienas, nors iš tiesų tai buvo du atskiri tiltai, sujungti asfalto danga. Dėl to demontavimas buvo pradėtas nuo tiltų atskyrimo išilgai pjaunant asfaltą.

Toliau demontuojant tiltą, buvo sukarpyta arka ir pradėta karpyti danga. Baigus šiuos darbus ir demontavus šonines atramas, iškart pradėta naujo tilto statyba, kurią planuojama baigti iki 2027 metų pavasario.

„Skiriame ypatingą dėmesį senų ir intensyviausiai naudojamų tiltų būklei visoje šalyje. Strateginę reikšmę turintis Krunos tiltas – vienas sudėtingiausių infrastruktūros atnaujinimo projektų šiuo metu. Džiaugiuosi, kad darbai čia  vyksta laiku ir be trikdžių: kuo greitesnė darbų pabaiga svarbi tūkstančiams kasdien juo važiuojančių žmonių“, – sakė susisiekimo viceministras Roderikas Žiobakas.

„Krunos tilto rekonstravimas – unikalus projektas savo apimtimi ir darbų atlikimu.  Džiugu, kad darbai vyksta sklandžiai. Tiltas intensyviausioje šalies automagistralėje, todėl sklandus, patogus ir saugus susisiekimas svarbus ir eismo dalyviams, ir šalies ekonomikai bei kariniam mobilumui“ – sakė „Via Lietuva“ projektų komandos vadovas Vaidrius Andrikonis.

Vykdant I etapo darbus, eismas Kauno kryptimi vyksta pastatytu laikinu tiltu dviem juostomis, o eismas Vilniaus kryptimi esamu senu tiltu taip pat dviem juostomis. Važiuojant tiltais, greitis yra ribojamas iki 50 km / val.

Darbus atliekančios UAB „Tilsta“  generalinis direktorius Eduardas Grinaveckas pažymi, jog  „ši tilto rekonstrukcija – reikšminga infrastruktūros investicija regione, kuri pagerins susisiekimą ir užtikrins ilgametį statinio patvarumą.“

Pabaigus vieno naujojo tilto statybas, keisis eismo organizavimo tvarka – eismas Kauno link vyks naujai pastatytu tiltu ir vienu laikinu tiltu, o likęs senas tiltas bus griaunamas ir statomas naujas.

Tilto per Kruną rekonstravimo projektas apima tilto ir jo prieigų atstatymą, įrengiant naujas atramas, perdangą, pakloto elementus, vandens nuvedimo sistemą ir visus likusius tilto elementus. Naujas nuolatinis tiltas bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangų ilgis sieks 125 metrus.

Visas projektas – laikinojo tilto pastatymas ir esamo tilto rekonstravimas – bus baigtas 2027 m. pabaigoje. Darbus atliks UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – kiek daugiau nei 24 mln. Eur su PVM.

Tilto per Krunos upę rekonstravimo darbai iš dalies bus finansuojami Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) lėšomis – „Via Lietuva“ ir Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (CINEA) pasirašė sutartį dėl papildomo, daugiau kaip 9,4 mln. Eur vertės finansavimo Krunos tilto rekonstrukcijai.

Tiltų ir viadukų tvarkymas yra tarp svarbiausių bendrovės „Via Lietuva“ prioritetų.

Skaičiuojama, jog siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia 470 mln. eurų. Tuo metu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės reikia apie 1 mlrd. eurų. Tam, jog tiltų degradacijos problema būtų suvaldyta reikalingas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimo sprendimas.

Nuoroda į informacijos šaltinį

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai - Teniso treniruotės - Pranešimai spaudai -