Jei yra vienas dalykas, dėl kurio rizikos kapitalo įmonės sutaria remdamos DI startuolius, tai reiškia, kad dirbtiniu intelektu reikia kitokio investavimo požiūrio nei ankstesni technologiniai pokyčiai.
„Šiuo metu nuostabus metas“, – sakė Aileen Lee, Cowboy Ventures įkūrėja ir vadovaujanti partnerė, „TechCrunch Disrupt 2025“ scenoje. Ilgametis VC pastebėjo, kad investavimo taisyklės labai pasikeitė dabar, kai kai kurios dirbtinio intelekto įmonės per vienerius metus šokteli nuo „nulio iki 100 mln.
Tačiau Lee taip pat pažymėjo, kad, remiantis jos įmonės tyrimais, A serijos investuotojai siekia ne tik spartaus pajamų augimo. „Tai algoritmas su skirtingais kintamaisiais ir skirtingais koeficientais.”
Kai kurie veiksniai, kuriuos investuotojai dabar matuoja, pasak Lee, yra tai, ar startuolis generuoja duomenis, konkurencinio griovio stiprumą, steigėjų praeities pasiekimus ir produkto techninį gylį. „Priklausomai nuo to, kokia yra jūsų įmonė, algoritminės formulės rezultatai skirsis“, – sakė ji.
Jonas McNeillas, startuolių kūrimo įmonės DVx Ventures vienas iš įkūrėjų ir generalinis direktorius, teigė, kad net pradedantiesiems, kurių pajamos greitai auga nuo įkūrimo iki 5 mln. USD, dažnai sunku užsitikrinti tolesnį finansavimą. „Manau, kad šis žaidimas pasikeitė ir dinamiškai keičiasi“, – sakė jis.
McNeillas pažymėjo, kad A serijos investuotojai dabar taiko tuos pačius griežtus standartus pradedantiesiems pradedantiesiems, kuriuos anksčiau skyrė brandesnėms įmonėms.
„Manau, kad daugelis investuotojų suprato, kad besiveržiančios bendrovės daugeliu atvejų neturi geriausių technologijų“, – sakė McNeillas apie tai, kodėl A serijos rizikos kapitalo įmonės taip atidžiai žiūri į pradedančiųjų įmonių gebėjimą pritraukti ir išlaikyti klientus. „Jų rinka yra geriausia.
Techcrunch renginys
San Franciskas
|
2026 m. spalio 13-15 d
Steve’as Jangas, „Kindred Ventures“ įkūrėjas ir vadovaujantis partneris, nesutiko, kad stiprus „go-to-market“ (GTM), pardavimų ir rinkodaros terminas, turi didesnį investuotojų svorį. „Nemanau, kad 100% teisinga sakyti, kad vidutinės technologijos, puikūs GTM laimi ir pritraukia pinigų bei klientų. Manau, kad būtina turėti abi.”
Nors McNeill vėliau paaiškino, kad svarbu turėti tvirtą produktą, jis nurodė, kad jo pradinis komentaras buvo susijęs su įkūrėjų poreikiu sukurti išskirtinai stiprią pardavimo ir rinkodaros strategiją iš karto. „Investuotojai rinkoje tampa daug sudėtingesni nei anksčiau“, – sakė jis.
(Diskusija apie rinkodarą ir technologijas buvo iškelta vėliau konferencijos metu, kai Roy’us Lee, virusinio startuolio „Cluely“ įkūrėjas, scenoje pasakė, kad pristatyti produktą, kuris net ir turint didžiulę šlovę socialiniuose tinkluose, ne visada gali būti geriausia idėja.)
Aileen Lee pridūrė, kad AI pradedančiosios įmonės dabar patiria spaudimą pristatyti produktų atnaujinimus ir naujas funkcijas precedento neturinčiu tempu, užkertant kelią esamoms įmonėms, kurios gali bandyti pristatyti panašius produktus. „Jei pažvelgsite į tai, kiek OpenAI ir Anthropic pristato, turėsite išsiaiškinti, kaip suderinti siunčiamą kiekį, greitį ir kokybę“, – sakė ji.
Nepaisant didžiulio augimo ir greito produktų kūrimo lūkesčių, komisijos nariai sutiko, kad dirbtinio intelekto pramonė vis dar yra labai ankstyvoje stadijoje. Kaip sakė Jangas: „Net ir LLM nėra aiškių, tiesioginių laimėtojų. Yra konkurentų, kurie gniaužia jiems ant kulnų“.
Tai reiškia, kad pradedančiosios įmonės vis dar turi kelią, kaip nugalėti suvoktus lyderius, nesvarbu, ar tai dešimtmečius veikiančios įmonės, ar greitai besikeičiantys naujokai.

