Šiuo metu Lietuvoje vyksta intensyviausias padangų keitimo laikotarpis – dauguma vairuotojų jau rezervuoja laikus servisuose arba keičia padangas savarankiškai. Tačiau ekspertai primena, kad vien tik pakeisti padangas į žiemines nepakanka – svarbu įvertinti ir jų faktinę būklę. Vis dar pasitaiko atvejų, kai naudojamos padangos formaliai atitinka teisės aktų reikalavimus, tačiau dėl amžiaus ar sukietėjusios gumos nebeužtikrina saugaus sukibimo su kelio danga, o tai didina eismo įvykių riziką bei gali lemti finansinius nuostolius.
Padangų saugumas priklauso ir nuo amžiaus
Pagal galiojančius reikalavimus, nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 9 d. lengvieji automobiliai gali būti eksploatuojami su vasarinėmis padangomis, o nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. – privalo turėti žiemines. Dygliuotas padangas leidžiama naudoti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 9 d. Mažiausias leistinas protektoriaus gylis vasaros sezonu yra 1,6 mm, o žiemą – 3 mm.
Tačiau, kaip pabrėžia draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, norint kelyje būti saugiems, neužtenka vien tik išpildyti šiuos kriterijus – būtina atkreipti dėmesį ir į padangų amžių. Bėgant laikui padangų guma natūraliai kietėja, praranda elastingumą ir sukibimą su kelio danga, todėl net ir mažai naudotos, bet senesnės padangos gali būti nebesaugios.
„Padanga gali atrodyti tvarkinga, tačiau jei ji pagaminta seniau nei prieš kelerius metus, jos eksploatacinės savybės jau gali būti pakitusios. Senos padangos gali prailginti stabdymo kelią ir sumažinti automobilio valdymo stabilumą, ypač sudėtingomis oro sąlygomis. Tai – nematomas rizikos veiksnys, kurį vairuotojas gali įvertinti tik patikrinęs padangos pagaminimo datą“, – pažymi R. Pocius.
Nepakeitus padangų rizikuojama draudimo apsauga
Naudojant sezonui netinkamas ar susidėvėjusias padangas rizikuojama ne tik saugumu, bet ir draudimo apsauga. Jei eismo įvykio priežastimi pripažįstama netinkama transporto priemonės techninė būklė – įskaitant ir sezonui netinkamų ar nusidėvėjusių padangų naudojimą – draudimo išmoka įvykus eismo įvykiui gali būti nemokama netgi turint KASKO draudimą.
„Draudimo apsauga taikoma tik tada, kai transporto priemonė atitinka saugos reikalavimus ir yra tinkamai prižiūrima. Jeigu nustatoma, kad eismo įvykį galėjo lemti netinkamos padangos, draudikas turi teisę tokį įvykį laikyti vairuotojo atsakomybe ir priimti atitinkamą sprendimą dėl išmokos“, – sako R. Pocius.
Policijos pareigūnai po lapkričio 10-osios kiekvienais metais rengia reidus, kurių metu tikrinamos automobilių padangos – ar tinkamas jų sezoniškumas, ar pakankamas protektoriaus rašto gylis, taip pat atitikimas kitiems reikalavimams: padangos neturi liesti kėbulo ar pakabos detalių, neriboti ratų apsisukimo kampų ir neišsikišti už kėbulo ribų.
Kaip įvertinti padangų būklę?
R. Pocius ragina prieš montuojant žiemines padangas atidžiai įvertinti jų būklę: pasitikrinti pagaminimo datą, įsitikinti, kad padangos vis dar elastingos ir be mikroįtrūkimų, apžiūrėti protektorius – ar nėra netolygaus dėvėjimosi. Taip pat verta atkreipti dėmesį į važiavimo savybes – ar automobilis nestabdo ilgiau nei įprastai, ar nesijaučia slydimo.
„Padangų būklė yra vienas svarbiausių automobilio saugumo elementų. Tad kviečiu vairuotojus į padangų keitimą bei priežiūrą pažiūrėti ne tik kaip į formalų reikalavimą, o kaip į vieną paprasčiausių, bet svarbiausių investicijų į saugią kelionę“, – apibendrina ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas R. Pocius.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
