Vilniaus geležinkelio stotyje pristatytas naujos kartos elektrinis traukinys „Stadler Flirt“, žymintis naują etapą Lietuvos geležinkelių istorijoje – žalesnį, tylesnį ir patogesnį keliavimo būdą.
Naujasis traukinys yra vienas iš 15 naujų – elektrinių ir baterinių – riedmenų, papildysiančių LTG grupės keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ parką.
Važinės maršrutu Vilnius–Klaipėda
Šventėje dalyvavęs susisiekimo ministras Juras Taminskas pastebėjo, kad šis elektrinis traukinys žymi naują etapą šalies geležinkelių istorijoje.
„Atnaujindami Lietuvos traukinių parką, neabejotinai žengiame į naują keleivių vežimo traukiniais erą. Man išties labai džiugu, kad jau netrukus tiek didmiesčių, tiek regionų gyventojai galės keliauti moderniais šveicariškais elektriniais traukiniais. O svarbiausia – užtikriname, kad geležinkelių transportas atitiktų visų keleivių poreikius ir būtų patogus kiekvienam žmogui“, – pabrėžė susisiekimo ministras J. Taminskas.
Naujieji traukiniai ne tik reikšmingai papildys esamų riedmenų parką, bet ir užtikrins švaresnį bei efektyvesnį geležinkelių transportą. Pasak LTG grupės vadovo Egidijaus Lazausko, elektriniai ir bateriniai riedmenys optimizuos eksploatacinius kaštus, sumažins priklausomybę nuo iškastinio kuro ir prisidės prie šalies transporto sistemos tvarumo.
„Šie traukiniai – tai ne tik investicija į modernų ir patogų keleivių vežimą, bet ir svarbus žingsnis link tvaresnės Lietuvos. Mažesnės emisijos, mažesnės sąnaudos ir didesnis efektyvumas – tai pokytis, kurį keleiviai ir visa transporto sistema pajus labai greitai“, – sakė E. Lazauskas.
Naujasis elektrinis traukinys, pagamintas Šveicarijos kapitalo įmonės „Stadler“ gamykloje Lenkijoje, yra skirtas važiuoti elektrifikuotu geležinkelio ruožu. Iki 2026 metų Lietuvoje bus elektrifikuotas 731 kilometro ruožas, o tai sudarys apie 28 proc. viso Lietuvos geležinkelių tinklo. Tokiame ruože elektriniai traukiniai, vyksiantys populiariausiu Vilnius–Klaipėda maršrutu, galės pasiekti iki 160 km/val. greitį. Kitomis kryptimis tvarias keliones užtikrins bateriniai riedmenys, kurie dalį kelio įveiks naudodami kontaktinį tinklą, likusią – baterijose sukauptą energiją. Bateriniai traukiniai kursuos maršrutais Kaunas–Šiauliai bei Vilnius–Marcinkonys (Varėna).
Planuojant traukinį – apgalvotos visos detalės
„Šiandien pristatytas traukinys yra gerai žinomas ir itin vertinamas „Flirt“ modelis, kurio visame pasaulyje parduota daugiau nei 3000 vienetų. „LTG Link“ traukinio versija buvo suprojektuota atsižvelgiant į funkcionalumą ir patogumą keleiviams, siekiant maksimaliai patenkinti Lietuvos traukiniautojų poreikius. Esame įsitikinę, kad jie įvertins traukinio komfortą, patikimumą ir kokybę“, – teigė „Stadler Polska“ gamyklos vadovas Radoslaw Banach.
Naujieji elektriniai traukiniai bus erdvesni – juose įrengta 200 vietų, taip pat šie riedmenys komfortiškesni ir pritaikyti individualių poreikių turintiems keleiviams. Judėjimo negalią turintiems keleiviams vietos įrengtos taip, kad būtų patogu keliauti savo vežimėlyje, arba galėtų persėsti į traukinio sėdėjimo vietą, kurios įrengtos prie patogių stacionarių stalų, o šalia suplanuotos vietos lydintiems asmenimis. Salono planas dar traukinio projektavimo etape buvo aptartas su žmonių su judėjimo negalia organizacijų atstovais.
Į žemagrindes transporto priemones bus lengviau įlipti ir vyresnio amžiaus žmonėms, keleiviams su kūdikių vežimėliais, mažais vaikais, jiems patogu bus judėti ir pačiame traukinio viduje, kurio didžiojoje dalyje nėra laiptų. Keleivių patogumui traukinio salonas yra išklotas kilimine danga, kuri mažins triukšmą.
„Šiais traukiniais keliausime artimiausius kelis dešimtmečius, todėl daug dėmesio skyrėme galvodami apie keleivių patogumą, traukinio ergonomiškumą. Savo parką papildę naujais traukiniais, keleiviams pasiūlysime naują, patogesnę kelionių kultūrą ir patirtį, tad tikimės, kad traukinius rinksis dar daugiau Lietuvos gyventojų ir svečių“, – sakė „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Išskirtinė naujiena – bistro zona
Po kurio laiko sugrąžinta ir bistro zona – elektriniuose traukiniuose keleiviai galės įsigyti šilto maisto ir karštų gėrimų. Bateriniuose traukiniuose veiks užkandžių ir gėrimų automatai.
Patogiau keliauti bus ir dviračių mėgėjams: priklausomai nuo paklausos ir sezono, traukinys galės talpinti skirtingą kiekį dviračių. Vasarą planuojama pasiūlyti mažiausiai 10 vietų, o šaltuoju sezonu didžioji dalis dviračiams skirtų vietų bus transformuojamos į patogias sėdimas vietas, visgi bent 4 vietos dviračiams išliks visus metus.
Daugelis traukiniautojų kelionėje dirba, tad prie daugumos sėdėjimo vietų numatytos rozetės, individualus apšvietimas, staliukai tinkami kompiuteriui pasidėti, pačios sėdynės turės patogius reguliuojamus atlošus.
Šiems traukiniams papildžius esamą traukinių parką, planuojama atsisakyti seniausiųjų dyzelinio tipo traukinių, kursuojančių maršrutu Vilnius–Turmantas, ir pakeisti juos moderniais „Pesa“ traukiniais.
Primename, kad naujasis elektrinis traukinys į Vilniaus intermodalinį terminalą buvo atgabentas prieš kelias savaites. Iškart po to traukinio vagonai buvo nuleisti ant vežimėlių ir sujungti į vientisą traukinį, o spalio pabaigoje bus pradėti statiniai traukinio bandymai. Išbandyti keliones šiuo traukiniu keleiviams planuojama pasiūlyti jau kitais metais. Dabar traukinys bus testuojamas Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje, kad gautų visus reikiamus sertifikatus.
Naujieji traukiniai nuo 2026 metų antros pusės kursuos populiariais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai maršrutais.


