Vilniaus universiteto mišrus choras „Pro musica“, vadovaujamas Rasos Gelgotienės, išvyko gastrolių į Prancūzijos sostinę, kur garsiojoje menininkų šventovėje – Paryžiaus Šv. Roko bažnyčioje – lapkričio 8 ir 9 d. kartu su vietos choru „Choeur de Paris“ atliks Giuseppe‘s Verdi „Requiem“.
Paryžiaus Šv. Roko bažnyčia nuo XIX a. vadinama menininkų bažnyčia, nes čia buvo laidojami, pagerbiami ir koncertavo daugelis prancūzų menininkų, muzikų ir kompozitorių. Čia amžino poilsio atgulė tokie žymūs Prancūzijos veikėjai ir menininkai kaip enciklopedininkas D. Diderot, dramaturgas P. Corneille, garsusis Versalio sodų architektas André le Notre. Bažnyčioje vyko daugelio svarbių muzikinių kūrinių premjeros, tarp kurių H. Berliozo „Iškilmingųjų mišių“ pirmasis atlikimas 1825 m.
Šventovė tapo kultūrine erdve, kurioje vyksta ne tik religinės apeigos, bet ir muzikiniai renginiai. Nenuostabu, kad čia siekia koncertuoti ne tik vietos, bet ir užsienio kolektyvai. Taip G. Verdi „Requiem“ atlikimui joje jėgas suvienys prancūzų ir lietuvių chorai, grieš Paryžiaus „Musici Europae“ orkestras. Diriguos garsus vokiečių kilmės maestro Till Aly, žinomas kaip Sylvaino Cambrelingo mokinys ir tradicijų tęsėjas, dirigavimo taip pat mokęsis ir pas Fabio Luisi, Lietuvos publikai žinomo iš Metropolitan Live Cinemas transliacijų.
„Atlikti Verdi „Requiem“ Paryžiuje mūsų chorui ne tik didelis iššūkis bei garbinga misija, bet ir didžiulė mokykla – repetuosime ir dirbsime kartu su tokiu garsiu menininku kaip dirigentas Till Aly“, – pabrėžė choro „Pro musica“ meno vadovė ir vyriausioji dirigentė Rasa Gelgotienė.
Italų kompozitoriaus G. Verdi „Requiem“ laikomas vienu reikšmingiausių XIX a. sakralinės muzikos opusų, jungiančių operinę ekspresiją ir liturginę struktūrą. Tai vienas iš nedaugelio didžiausio operų kūrėjo parašytų sakralinių kūrinių, kuriame jaučiama stipri dramatinė įtampa ir emocinis intensyvumas. Kūrinys pasižymi dideliais kontrastais – nuo griausmingo „Dies irae“ iki jautrių solistų epizodų, išreiškiančių tiek baimę, tiek viltį. Nors tai religinis kūrinys, šis „Requiem“ dažnai atliekamas kaip koncertinis veikalas, kuriame žmogaus santykis su mirtimi atskleidžiamas ne dogmatiškai, o žmogiškai.
VU mišrus choras „Pro musica“ iš šalies kolektyvų išsiskiria pasirinkta repertuarine kryptimi – jis atlieka didžiąsias klasikos partitūras, rengia originalias tematines programas, dažnai pristatydamas Lietuvoje retai atliekamus ar sudėtingus opusus. Choras jau yra atlikęs G. Verdi „Requiem“ 2011 m. Danijoje, Kopenhagos katedroje, ir 2012 m. Kazachstane, Astanos filharmonijoje. Taip pat „Pro musica“ repertuare skambėjo tokie klasikos šedevrai kaip W. A. Mozarto „Requiem“, Rossini „Stabat mater“ ir „Mažosios iškilmingos mišios“, A. Dvořáko „Stabat Mater“, J. S. Bacho ir A. Vivaldi „Magnificat“, S. Rachmaninovo „Nakties vigilija“, A. Bruknerio Mišios f-moll, Beethoveno IX simfonija ir kt.
Koncertai vyks lapkričio 8 d., šeštadienį, 20.30 val. ir lapkričio 9 d., sekmadienį, 15 val. Paryžiaus Šv. Roko bažnyčioje (269 rue Saint-Honoré, Paris 1er).
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
