Atsisveikinimas su brūkšniniais kodais: QR kodai užkariauja prekybos sektorių.
Jau 2027 metais parduotuvių lentynose įvyks revoliucija – tradicinius brūkšninius kodus pakeis pažangesni QR kodai. Šis pokytis leis vartotojams greitai nuskaityti informaciją išmaniaisiais įrenginiais, o verslui – efektyviau valdyti prekių galiojimo terminus ir užtikrinti kokybę.
Pasaulinė standartų organizacija GS1 pranešė, kad QR kodai taps naujuoju standartu prekyboje iki 2027 metų pabaigos. Jie palaipsniui pakeis brūkšninius kodus ant daugelio produktų visame pasaulyje, įskaitant ir Lietuvą. QR kodai talpina kur kas daugiau informacijos, leidžiančios optimizuoti atsargų valdymą, tobulinti tiekimo grandinę ir sumažinti nuostolius.
„StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis teigia: „Brūkšninis kodas negali identifikuoti kiekvienos prekės individualiai, o QR kodai suteikia galimybę stebėti kiekvieną produktą atskirai. Pavyzdžiui, jei gaminant dažus paaiškėja, kad viena partija yra brokuota, QR kodai leidžia greitai identifikuoti ir pašalinti tik brokuotus vienetus, o ne visą produkcijos liniją.“
Nors tradicinis tekstas ant pakuočių išliks, QR kodai leis prekybininkams pateikti daugiau interaktyvios informacijos vartotojams. Šie kodai gali talpinti įvairius duomenis: pagaminimo datą, serijos numerį, nuorodą į naudojimo instrukcijas ir kt.
GS1 ekspertė Indrė Lasonienė atkreipia dėmesį, kad 22 didžiausios pasaulio bendrovės, įskaitant „Procter & Gamble“ ir „Lidl“, jau pasirašė susitarimą dėl perėjimo prie QR kodų. Lietuvoje įmonės jau naudoja QR kodus kaip papildomą ženklinimą, dažniausiai skirtą nukreipti vartotojus į produkto ar gamintojo internetinį puslapį.