## Kauno sumažintos taršos zona: ar motociklininkams vis dar galioja nemokamas įvažiavimas?
Nors kovas tradiciškai žymi motociklų sezono startą, Kauno motociklų ir motorolerių vairuotojai susidūrė su netikėtu iššūkiu. Įvažiavimas į Sumažintos taršos zoną (STZ), kuris anksčiau buvo nemokamas, dabar reikalauja 2 eurų mokesčio. Tai sukėlė sumaištį ir klausimus, ar lengvatos motociklininkams vis dar galioja.
Vienas kaunietis pasidalijo savo patirtimi, teigdamas, kad jam teko susimokėti už įvažiavimą su „Vespa“ motoroleriu, nors praėjusiais metais tokio mokesčio nebuvo. Jis klausė, ar šiais metais motociklai ir motoroleriai nebegali nemokamai patekti į Kauno centrą.
„Kas vyksta Kaune“ portalas kreipėsi į biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ vadovą Justą Limanauską, kuris patvirtino, kad lengvata motociklams ir motoroleriams nemokamai įvažiuoti į STZ nėra panaikinta. Tačiau ši informacija nesutapo su tuo, ką kauniečiui teigė įstaigos konsultantė, nurodžiusi, kad visos „taršios“ transporto priemonės, įskaitant motorolerius ir motociklus, privalo mokėti įvažiavimo mokestį.
Pažymėtina, kad jokia informacija apie galimą lengvatos panaikinimą nebuvo skelbiama viešai. 2024 metais patvirtintame Kauno miesto tarybos sprendime nurodoma, kad rinkliava mokama už leidimą įvažiuoti keturratėmis mechaninėmis transporto priemonėmis į Senamiesčio sumažintos taršos zoną, apimančią teritoriją prie Nemuno ir Neries santakos, kuri ribojasi su Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu (išskyrus A. Mapu gatvę).
Praėjusiais metais „Kas vyksta Kaune“ jau gavo patikinimą iš Kauno miesto savivaldybės atstovų, kad motociklų ir motorolerių vairuotojams nereikės mokėti už įvažiavimą į STZ. Primename, kad STZ Kaune pradėjo veikti 2024 metų rugpjūčio 1 dieną. Senamiestyje, ties įvažiavimais į Šv. Gertrūdos, Gimnazijos–Birštono gatvių ir Karaliaus Mindaugo prospekto gatves, įdiegta mažų emisijų zona, kur už kiekvieną pravažiavimą reikia susimokėti 2 eurus.
Diskusijos dėl lengvatų motociklininkams kilo dar prieš įvedant naują tvarką. Tuomet buvo klausiama, kodėl motociklų vairuotojams, kurie dažnai naudoja ne mažiau taršias transporto priemones nei hibridiniai automobiliai, nuspręsta taikyti išimtį. Kai kurie spėliojo, kad tai gali būti susiję su tuo, jog Kauno savivaldybės vadovai yra aistringi motociklistai.
Viešai prieinama informacija rodo, kad Kauno vicemeras Andrius Palionis, buvęs vicemeras Tomas Jarusevičius ir Kauno savivaldybės administracijos direktorius Tadas Metelionis yra motociklų entuziastai. Tai iliustruoja jų dalyvavimas mototuristiniuose raliuose, susitikimai su motociklų sporto federacijos atstovais ir net vaizdo įrašų kūrimas apie motociklus.
Taigi, belieka spėlioti, ar numatyta išimtis iš tiesų yra naudinga patiems motociklininkams, kuriems svarbu galėti laisvai judėti Kauno Senamiesčiu be papildomų mokesčių. Situacija išlieka neaiški ir reikalauja tolesnio aiškinimosi.