Lietuvoje jau šį rudenį planuojama pradėti bandomąjį veido atpažinimo technologijos projektą, kuris turėtų pagreitinti apsipirkimą parduotuvėse. Ši dirbtinio intelekto (DI) pagrindu veikianti sistema analizuos pirkėjų veidus ir automatiškai nustatys jų amžių, taip palengvindama alkoholinių gėrimų ir kitų amžiaus cenzo prekių įsigijimą.
„StrongPoint“ savitarnos produktų direktorius Povilas Kepalavičius teigia, kad pilotinis projektas leis išbandyti technologiją ir įvertinti jos efektyvumą. Tikimasi, kad tai ne tik pagreitins apsipirkimą savitarnos kasose, bet ir leis parduotuvių darbuotojams daugiau dėmesio skirti klientų aptarnavimui.
Ši technologija jau sėkmingai naudojama Estijoje, kur veido atpažinimo sistemos integruotos į savitarnos kasas. Pirkėjui tereikia nuskenuoti prekę ir trumpam pažvelgti į kamerą, kuri, įvertinusi biometrinius duomenis, nustato amžių. Tai ypač aktualu perkant alkoholį, kurio vartojimas Baltijos šalyse vis dar yra gana didelis. Be DI sistemų, kiekvieną alkoholį perkantį asmenį savitarnos kasose turėtų patvirtinti kasininkas, o tai sukelia nepatogumų ir pailgina apsipirkimo laiką.
Nepaisant naujosios sistemos įdiegimo, pirkėjai visada galės pasirinkti tradicinį amžiaus patvirtinimo būdą – kreiptis į darbuotoją. Tačiau tiems, kurie nori greičiau apsipirkti ir nenori laukti kasininko, bus suteikta galimybė naudotis išmania sistema.
Siekiant užtikrinti sistemos patikimumą, ji nuolat tobulinama, diegiamos papildomos saugumo priemonės, kurios padeda apsisaugoti nuo bandymų ją apgauti. Parduotuvių darbuotojai taip pat bus apmokyti atpažinti galimus sukčiavimo atvejus ir imtis atitinkamų veiksmų.
P. Kepalavičius pabrėžia, kad veido atpažinimo sistemos nerenka ir nesaugo vartotojų veidų duomenų bazėse. Jos tik realiuoju laiku lygina biometrinius duomenis, užtikrindamos asmens duomenų apsaugą.