„Tesla“ reputacija smūgiuojama: raginimas vairuotojams veikti nedelsiant
Pastaruoju metu „Tesla“ automobilių gamintojas susiduria su iššūkiais, kuriuos išprovokavo įmonės savininko Elono Musko prieštaringai vertinami pasisakymai ir veiksmai. Šie incidentai ne tik paveikė naujų automobilių pardavimus, bet ir sukėlė nepatogumų esamiems „Tesla“ savininkams, kurie susiduria su nepageidaujamu dėmesiu ir net vandalizmu.
Protestuotojai prie „Tesla“ gamyklų demonstruoja savo nepasitenkinimą, naudodami įvairias priemones, įskaitant projekcijas ir grafiti, nukreiptus prieš E. Muską. Socialiniuose tinkluose plinta įspėjimai „Tesla“ elektromobilių savininkams, kuriuose automobiliai ironiškai vadinami „Swasticar“.
Šiuose anoniminiuose laiškuose, randamuose ant automobilių, teigiama, kad „Tesla“ kadaise simbolizavo pažangą ir geresnį pasaulį, tačiau dabar asocijuojasi su E. Musko „nacionalistinėmis“ pažiūromis. Vairuotojai raginami nedelsiant atsikratyti savo „Tesla“, kol jų vertė dar labiau sumažėjo.
Laiške pateikiami konkretūs patarimai, kaip greitai parduoti ar išnuomoti „Tesla“, taip pat siūlomos alternatyvos: „Hyundai Ioniq 5 ir 6“, „Rivian R1S ir R1T“, „Polestar 2 ir 3“ bei „Ford Mustang Mach-E“. Teigiama, kad šie modeliai yra stilingi, greitai įkraunami ir nekelia neigiamų asociacijų.
Internete pasidalinus šiuo „perspėjimu“, nuomonės išsiskyrė. Vieni pritaria „Tesla“ boikotui dėl E. Musko veiksmų, o kiti atkreipia dėmesį, kad ir kitų automobilių gamintojų istorijoje yra tamsių dėmių. Pavyzdžiui, primenama apie Henry Fordo antisemitinius pasisakymus ir „Volkswagen“ sąsajas su nacistine Vokietija.
Kai kurie „Tesla“ vairuotojai jau susiduria su priešiškumu kelyje. Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo įrašai, kuriuose matyti, kaip žmonės vandalizuoja „Tesla“ automobilius, piešdami svastikas ar kitus įžeidžiančius simbolius.
„Reuters“ praneša, kad „Tesla“ pardavimai Europoje nuolat mažėja, ypač Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje ir Prancūzijoje. Vasario mėnesį registruota 42–48 proc. mažiau automobilių nei pernai. Tikimasi, kad situaciją gali pagerinti atnaujintas „Model Y“ modelis.
„Politico“ taip pat patvirtina, kad „Tesla“ atstovybės Europoje tampa protestų ir vandalizmo taikiniais. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, sausį bendrovės pardavimai Europoje sumažėjo perpus, palyginti su praėjusiais metais.
Vokietijoje, nors bendras elektromobilių pardavimas išaugo daugiau nei 50 proc., „Tesla“ pardavimai smuko 60 proc.
Šie įvykiai rodo, kad Elono Musko veikla daro didelę įtaką „Tesla“ reputacijai ir pardavimams. Ar vairuotojai paisys raginimų atsikratyti savo „Tesla“ automobilių, parodys ateitis.