Premjeras Gintautas Paluckas akcentuoja būtinybę derėtis su Europos Sąjunga dėl finansavimo „Rail Baltica” projektui. Pasak jo, nacionalinių biudžetų lėšų šiam strateginiam geležinkelio projektui įgyvendinti nepakaks. Baltijos šalių susisiekimo ministrai Vilniuje pasirašė bendrą pareiškimą, kuriuo įsipareigojo siekti didesnio ES finansavimo šiam kariniam mobilumui svarbiam projektui.
G. Paluckas pabrėžė, kad finansavimo trūkumas užkrautų didžiulę finansinę naštą nacionaliniams biudžetams, kurių jie tiesiog nepakeltų. Jis įspėjo, kad jei finansavimas nebus užtikrintas, gali tekti mažinti projekto apimtis. Skaičiuojama, kad „Rail Baltica” užbaigimui iki 2030 metų reikalingi papildomi 10 milijardų eurų, iš kurių Lietuvai tenka 4 milijardai.
Todėl, pasak premjero, vyksta aktyvūs pokalbiai su Europos Komisijos ir valstybių narių vadovais, siekiant užtikrinti pakankamą finansavimą infrastruktūros projektams ateinančioje ES finansinėje perspektyvoje. G. Paluckas pabrėžė, kad visos valdžios institucijos turi susitelkti, jog Lietuva gautų pakankamai lėšų energetikos ir susisiekimo projektams įgyvendinti.
„Rail Baltica” yra didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kuriuo siekiama nutiesti europinio standarto geležinkelio liniją, sujungsiančią Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km, iš kurių 392 km yra Lietuvoje.