Tinklalaidė „Mokysiu“ kviečia išgirsti dar vieno mokytojo istoriją.
Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos istorijos mokytojas Tomas Vaitkūnas tiki, kad, norint įkvėpti kitus, reikia pačiam nuolat mokytis, o šiuolaikinė klasė – tai vieta, kur dera žinios, technologijos ir žmogiškas ryšys tarp mokytojų ir mokinių.
Darbas, kuris neatsibosta
T. Vaitkūnas pasakoja, kad nuo vaikystės labai domėjosi istorija, bet apie pedagogiką negalvojo. Į mokytojo kelią jį pastūmėjo klasės auklėtoja, lietuvių kalbos mokytoja. Kartą ji dvyliktoko Tomo paklausė, ką jis norėtų veikti gyvenime.
„Sakiau, kad norėčiau studijuoti psichologiją, bet ir istorija man įdomu. Tai ji sako: stok į pedagoginį, sujungsi abu dalykus. Paklausiau gero patarimo ir užsirašiau pirmu numeriu į pedagoginį“, – pasakoja Tomas, septinti metai dirbantis mokykloje.
Jam mokytojo darbas kasdien teikia daug džiaugsmo, nes kiekviena diena mokykloje vis kitokia. „Tai be galo dinamiškas, įdomus, neatsibostantis darbas“, – tvirtina istorijos mokytojas.
Ugdo laisvus žmones
Tomas įsitikinęs – nors mokykla ir mokiniai keičiasi, vertybės, kurias mokytojas perduoda, niekada nesikeis, o mokykla – viena iš nedaugelio vietų, kur kalbama apie vertybes.
„Mano noras – ugdyti mokiniams bajorų sąmonę, laisvo žmogaus sąmonę“, – sako Tomas ir priduria, kad jam geriausias būdas prieiti prie mokinio yra istorija, pasakojimai ir pavyzdžiai žmonių, kurie Lietuvoje gyveno ir iš kurių verta pasimokyti.
Pasak T. Vaitkūno, nuostata, kad mokytojas atlieka misiją, yra neteisinga – tokios naštos mokytojas gali neišlaikyti, palūžti: „Jeigu nekalbėtume apie misiją, o sakytume, kad tai yra darbas, kurį reikia daryti gerai, tai keistų požiūrį į mokytojo profesiją.“
Technologijos padeda, bet svarbiausia – ryšys
T. Vaitkūnas pripažįsta, kad dirbtinis intelektas jau tapo mokytojo pagalbininku. Dirbtinio intelekto įrankiai sutaupo laiko, padeda ruošiantis pamokoms mažiau pažįstamomis temomis, tik reikia mokėti tuos įrankius valdyti.
Vis dėlto technologijos, pasak Tomo, negali pakeisti žmogiško ryšio, mokytojo ir mokinio santykio. COVID-19 pandemijos metu atsiradęs nuotolinis mokymas parodė, kad technologijų neužtenka, mokytojas turi būti šalia. „Reikia rankos, kuri pavestų, parodytų – žiūrėk, čia svarbu, čia įdomu, – taip neužmuši mokinio noro judėti toliau, domėtis“, – įsitikinęs istorijos mokytojas.
Tinklalaidė – visiems, kurie galvoja apie prasmingą profesiją
Tinklalaidė „Mokysiu“ skirta visiems, kurie domisi mokytojo profesija – tiek moksleiviams, galvojantiems apie studijas, tiek suaugusiesiems, ieškantiems prasmingo karjeros pokyčio.
Pedagogikos studijas – bakalauro, gretutines ar profesines – galima rinktis net 12-oje aukštųjų mokyklų 6-iuose Lietuvos miestuose. Pasirinkus prioritetines programas, galima gauti 455 arba net 770 eurų stipendijas bei garantuotą darbo vietą po studijų.
Daugiau apie galimybes: www.mokysiu.lt
Epizodą žiūrėkite „YouTube“: Mokysiu tinklalaidė
• Publikacija dalinasi Lietuvos regionų naujienų portalas „Miesto naujienos“. Naujieną paskelbė „Švietimo, mokslo ir sporto ministerija“. Daugiau sau ir savo miestui aktualių naujienų rasite portale www.miestonaujienos.lt.