Autonominis robotikos startuolis „Cartken“, žinomas dėl savo keturių ratų robotų, kurie tiekia maistą kolegijų miesteliuose ir per šurmuliuojančias Tokijo gatves, rado naują dėmesio sritį: pramonės atstovus.
„Cartken“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Christianas Berschas sakė „TechCrunch“, kad jo pristatymo robotų pritaikymas pramoninėms aplinkybėms visada buvo jo galvoje, kai jie pastatė startuolį. Kai įmonės pradėjo siekti naudoti savo robotus gamyklose ir laboratorijose, Cartkenas atidžiau pažvelgė.
„Tai, ką mes nustatėme, yra tai, kad iš tikrųjų yra labai didelis poreikis pramoniniuose ir vietoje naudojimo atvejais“,-sakė Berschas, kuris kartu su kitais buvusiais „Bookbot“ projekto „Google“ inžinieriais įkūrė Berschą. „Kartais yra net (buvo) tiesioginės vertės įmonėms, optimizuojančioms jų materialinius ar jų gamybos srautus.“
2023 m. „Startup“ nusileido savo pirmajam dideliam pramonės klientui, Vokietijos gamybos įmonei „ZF Lifetec“. Iš pradžių „ZF Liftec“ naudojo esamus pristatymo robotus, vadinamus „Cartken Courier“, kuris gali laikyti 44 svarus ir primena „Igloo“ aušintuvą ant ratų.
„Mūsų maisto pristatymo robotas pradėjo judėti gamybos pavyzdžiais, ir jis greitai virto mūsų judriausiu robotu“, – sakė Berschas. „Tada mes sakėme: Ei, yra tarsi realaus naudojimo atvejai ir realūs rinkos poreikiai, ir tada mes vis labiau pradėjome kreiptis į tą segmentą.“
Tuo metu „Cartken“ vis dar spaudė savo pristatymo šaligatvių verslą, įskaitant užrakinimą bendradarbiaudami su „Uber Eats“ ir „GrubHub“, kad atliktų paskutinės mylios pristatymo operacijas per JAV kolegijos miestus ir Japoniją.
Tačiau ta ankstyva sėkmė su ZF paskatino startuolių įkūrėjus, į kuriuos įeina Jake'as Stelmanas, Jonas Witt ir Anjali Naik, kad išplėstų savo verslo modelį. „Cartken“ robotų perjungimas iš maisto pristatymo prie pramonės aplinkos nebuvo daug iššūkių, sakė Berschas. Robotų PG yra mokoma daugelio metų maisto pristatymo duomenų, o prietaisai yra skirti apvažiuoti įvairias reljefus ir oro sąlygas.
„TechCrunch“ renginys
San Franciskas
|
2025 m. Spalio 27–29 d
Tai reiškia, kad robotai gali keliauti tarp vidaus ir lauko nustatymų. Duomenų, surinktų iš maisto tiekimo Tokijo gatvėse, dėka robotai sugeba reaguoti ir manevruoti aplink kliūtis.

„Cartken“, surinkusi daugiau nei 20 milijonų dolerių iš „468 Capital“, „Inkubate Fund“, „Vela Partners“ ir kitos rizikos firmos, pradėjo kurti savo robotų laivyną, kad atspindėtų savo pasukimą pramonei. Bendrovė šiais metais išleido „Cartken Hauler“, kuri yra didesnė „Cartken Courier“ versija ir gali turėti iki 660 svarų. Bendrovė taip pat išleido „Cartken Runner“, skirtą pristatymams patalpose, taip pat dirba prie kažko, panašaus į robotinį šakinį krautuvą.
„Mes turime navigacijos krūvą, kurį galima parametrizuoti skirtingų robotų dydžių“, – teigė Berschas. „Visas AI ir mašinų mokymasis ir mokymas, kuris buvo įveiktas, yra tarsi perkėlimas tiesiai į kitus robotus“.
Neseniai „Cartken“ paskelbė, kad gilino savo ketverių metų santykius su Japonijos automobilių gamintoju „Mitsubishi“, kuris iš pradžių padėjo įmonei gauti reikiamus pažymėjimus, kad galėtų valdyti jų pristatymo robotus Tokijo gatvėse.
„Mitco Mobility Solutions“, „Mitsubishi“ skėčio įmonė, ką tik paskelbė, kad perka beveik 100 „Cartken Hauler“ robotų, skirtų naudoti Japonijos pramoninėse įstaigose.
„Mes tikrai matome daug traukos įvairiose pramonės ir įmonių svetainėse, pradedant automobilių kompanijomis ir baigiant farmacine ir chemine medžiaga“, – sakė jis. „Visose šiose įmonėse paprastai žmonės perkelia daiktus iš vieno pastato į kitą, nesvarbu, ar tai ranka, ant krepšio ar nedidelio šakinio krautuvo, ir tai tikrai yra tai, kuo mes nukreipiame.“
„Cartken“ vis tiek tęs savo maistą ir vartotojus paskutinės mylios pristatymo verslą, tačiau jis jo neišplės, sakė Berschas ir pridūrė, kad jie vis dar atlieka daugybę naujų galimybių šiais esamais paskutinės mylios pristatymo keliais.