Technologijų grupė „Tesonet” investavo į šešias dirbtinio intelekto (DI) įmones, tarp kurių – neseniai „vienaragio” statusą gavusi Švedijos įmonė „Lovable”, DI paremtas reklamos įrankis „Vibe” ir lietuvių įkurtas „Ace Waves”.
Nors pastaraisiais metais DI tapo pagrindine technologijų kryptimi visame pasaulyje, „Tesonet“ į šią sritį žvalgėsi jau ir anksčiau: dar 2021–2022 metais grupė investavo į DI sprendimus kuriančias įmones „CUBE3“ ir „Cast AI“, surengė pirmuosius Lietuvoje DI-fokusuotus hakatonus, o „Tesonet“ ekosistemoje užauginta įmonė „nexos.ai“ spalio mėn. paskelbė užsitikrinusi 30 mln. eurų „A“ serijos investiciją kartu su „Evantic Capital“ ir „Index Ventures“.
Viena įspūdingiausių DI investicijų įvyko dar šių metų vasario mėnesį – Švedijoje įsikūrusi „Lovable“, dirbtinio intelekto platforma, leidžianti be programavimo žinių kurti svetaines ir mobiliąsias programėles. „Tesonet“ investavo į „Lovable“ dar prieš įmonei tampant vienaragiu. Oficialiai įmonės vertė Birželio mėnesį siekė 1,8 mlrd. JAV dolerių po 200 mln. JAV dolerių investicinio etapo, tačiau neoficialiai rinkos ekspertai įmonę šiandien vertina daugiau nei 6 mlrd dolerių.
„Patekimas į tokio lygio kapitalo struktūrą rodo, kad Lietuvos technologijų ekosistema tampa matoma pasauliniu mastu – ne tik kaip talentų šalis, bet ir kaip investuotoja, gebanti atpažinti ankstyvą potencialą. Investicijų pasirinkimui itin svarbus buvo ir technologinis įvertinimas iš mūsų ekspertų – mūsų ekosistema turi itin platų kuriamų technologijų spektrą, todėl kreipėme dėmesį į įmonių kuriamų produktų pritaikymą jau esamiems poreikiams.“ – sako Eglė Eidimtaitė, „Tesonet“ investicijų vadovė.
Be „Lovable“, per pastaruosius šešis mėnesius „Tesonet“ investavo į dar penkias dirbtinio intelekto įmones. Tarp jų – lietuvių įkurtas „Ace Waves“, kuriantis DI platformą klientų aptarnavimui, kurio sprendimas jau testuojamas „Tesonet“ ekosistemos įmonėse.
„Tesonet“ ekosistemoje naudoja ir kitų dviejų naujų investicijų produktus: vienas jų – JAV veikiantis „Vibe“ pasitelkiantis DI tam, kad prekės ženklai galėtų personalizuoti ir automatizuoti TV reklamas realiuoju laiku bei „Lizzy AI“ – DI sprendimas, efektyvesniam darbuotojų samdymui.
Rugsėjo mėn. Tesonet investavo į „Wonderful.ai“ – startuolį padedantį komandoms kelis kartus greičiau kurti vizualinį turinį, pasitelkiant generatyvinio DI įrankius. „Tesonet“ taip pat investavo ir į saugumo sritį – produktą vystančią ir oficialiai kol kas pavadinimo dar neskelbiančią (ang. operating in stealth mode) įmonę, kuriančią kibernetinio saugumo sistemas, paremtas DI grėsmių identifikavimu ir prevencija.
Pasak grupės, artimiausiais metais investicijos į DI tik didės – tiek per įmonių įsigijimus, tiek per talentų auginimą bei partnerysčių ir produktų vystymą. „Tesonet“ taip pat vykdo nacionalinę iniciatyvą „AI karta”, suteikdama Lietuvos mokykloms nemokamą prieigą prie DI įrankių, o praėjusį savaitgalį, surengė jau antrą į DI orientuotą hakatoną, kurio metu keturioms prizines vietas užėmusioms komandoms skyrė apdovanojimus, bei galimybę gauti tolimesnį finansavimą.
„BNS Spaudos centre“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų turinį atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
