Italų bendrovė „Bending Spoons“ daugiausiai skraidė po radaru – iki praėjusio mėnesio. Per 48 valandas bendrovė paskelbė apie AOL įsigijimą ir didžiulį 270 mln. USD padidinimą, padidindama jos vertę keturis kartus iki 11 mlrd.
„Bending Spoons“ sparčiai išaugo įsigydama sustingusius technologijų prekių ženklus, tokius kaip „Evernote“, „Meetup“ ir „Vimeo“, o vėliau juos pavertė pelningais dėl agresyvaus išlaidų mažinimo ir kainų didinimo. Nors bendrovės požiūris yra panašus į privataus kapitalo, yra vienas esminis skirtumas: „Bending Spoons“ neketina parduoti šių įmonių.
Andrew Dumont, „Curiious“ – įmonės, kuri taip pat įsigyja ir atgaivina tai, ką jis vadina „rizikos zombiais“, įkūrėjas ir generalinis direktorius yra įsitikinęs, kad ši „laikyk amžinai“ strategija ateinančiais metais taps vis ryškesnė, nes dėl pradinių dirbtinio intelekto įmonių senesnės VC remiamos programinės įrangos verslas tampa mažiau aktualus.
„Mūsų įsitikinimu, rizikos galios įstatymas, pagal kurį 80 % įmonių žlunga, sukuria daug puikių verslų, net jei jie nėra vienaragiai“, – „TechCrunch“ sakė Dumontas.
Dumont apibrėžia „puikų verslą“ kaip verslą, kurį galima įsigyti už mažą kainą ir greitai atgaivinti, kad būtų sukurti dideli pinigų srautai. Pasak Dumonto, ši „pirk, pataisyk ir laikyk“ strategija yra žaidimo knyga vis didesniam investuotojų skaičiui – nuo 30 metų senumo „Constellation Software“, kuri buvo šio modelio pradininkė, iki naujesnių žaidėjų, įskaitant „Bending Spoons“, „Tiny“, „SaaS.group“, „Arising Ventures“ ir „Calm Capital“.
„Visas mūsų modelis yra pirkti šias įmones, padaryti jas pelningas ir panaudoti šias pajamas verslui plėsti“, – sakė Dumontas.
2023 m. „Curious“ pritraukė 16 mln. USD skirto kapitalo, kad pirktų programinės įrangos įmones, kurios sustojo ir nebegali užsitikrinti tolesnių investicijų.
Techcrunch renginys
San Franciskas
|
2026 m. spalio 13-15 d
Nuo to laiko įmonė nusipirko penkias įmones, įskaitant „UserVoice“, 17 metų startuolį, kuris iš „Betaworks“ ir „SV Angel“ surinko 9 mln.
„Tai puikus verslas, tačiau lentelė su viršutine riba nebuvo suderinta su jo išlaikymu. Šios lėšos sensta, o šios įmonės tiesiog sėdi ten”, – sakė Dumont. „Mes suteikiame likvidumą ir taip pat nustatome šių įmonių pelningumą.”
Nors Dumontas neatskleidė, kiek sumokėjo už „UserVoice“, jis teigė, kad sustingusios įmonės parduoda už dalį vertinimo, kurį nustato sveiki SaaS startuoliai, kurie paprastai parduoda už 4 ar daugiau metinių pajamų. Remdamiesi mūsų pokalbiu, apskaičiavome, kad „rizikos zombiai“ kartais parduodami už 1x metines pajamas.
Mažindama išlaidas ir padidindama kainas, „Curious“ gali priversti šias įmones beveik iš karto pasiekti 20–30 % pelno maržą. „Jei turite milijono dolerių verslą, uždirbate 300 000 USD“, – pateikė pavyzdį jis.
Jie pasiekia posūkius, nes, skirtingai nei atskiros įmonės, jie gali centralizuoti tokias funkcijas kaip pardavimas, rinkodara, finansai ir kiti administratoriaus vaidmenys visose savo portfelio įmonėse. „Mes nesistengiame parduoti įsigytų verslų ir mums nereikia rizikos kapitalo pasitraukimų, kad galėtume tvariau subalansuoti augimą ir pelningumą“, – sakė Dumontas.
Paklaustas, kodėl rizikos kapitalo įmonės neskatina savo startuolių būti pelningais, kaip tai daro Curious, Dumont atsakė: „Investuotojams nerūpi pajamos; jiems rūpi tik augimas. Be jo nėra rizikos kapitalo pasitraukimo, todėl nėra paskatų dirbti tokiu pelningumo lygiu.
Iš Curious įmonių uždirbti pinigai vėliau naudojami kitiems startuoliams pirkti, sakė Dumontas.
Per ateinančius penkerius metus įmonė planuoja įsigyti nuo 50 iki 75 pradedančiųjų įmonių, tokių kaip „UserVoice“, ir Dumontas yra įsitikinęs, kad jam netrūks pasirinktų tikslų. „Curious“ daugiausia dėmesio skiria naujų įmonių, kurios kasmet generuoja 1–5 mln. USD pajamų, įsigijimui – programinės įrangos rinkos segmentui, kurį, pasak Dumont, privataus kapitalo parduotuvės ir antriniai investuotojai istoriškai ignoravo.
„Tai darome jau šiek tiek mažiau nei dvejus metus ir tikriausiai peržiūrėjome mažiausiai 500 įmonių ir nusipirkome penkias“, – sakė Dumontas.
Nors didelis „Bending Spoons“ vertės padidėjimas gali patvirtinti „venture zombie“ įsigijimo modelį, Dumontas nesitiki didelės naujos konkurencijos. Paversti pelną iš sąstingio nėra lengva. „Tai daug darbo“, – sakė jis.

