Štai straipsnio perrašymas Lietuvos regiono žurnalisto stiliumi:
Transporto pasaulis 2025 m.: bankrotai, robotaksės ir elektra varomų automobilių iššūkiai
Sveiki, mieli skaitytojai! Kaip visada, sugrįžtame su apžvalga apie tai, kas svarbiausia transporto sektoriuje. Šįkart, deja, turime pranešimų ne tik apie naujoves, bet ir apie sunkius išbandymus.
Bankrotai purto rinką
Metai prasidėjo keliais įmonių bankrotais ir, deja, baigiasi panašia nata. Elektrinių dviračių gamintoja „Rad Power Bikes” paskelbė apie bankrotą po įspėjimų darbuotojams, kad be naujo finansavimo įmonė gali užsidaryti. Nors bendrovė bandys parduoti verslą per artimiausius mėnesius, ateitis atrodo miglota.
Netvarka ir lidar technologijų srityje – „Luminar”, po mėnesių atleidimų, vadovų pasitraukimo ir teisinių ginčų su „Volvo”, taip pat paskelbė apie bankrotą. Planuojama įmonės pardavimas, tačiau panašu, kad „Luminar” kaip atskiras vienetas nustos egzistuoti.
Robotaksės įžengia į sceną
Nepaisant bankrotų, 2025-ieji metai atnešė ir naujovių. Stebime sparčiai besivystančią robotaksi pramonę. Kompanijos kaip „Waymo”, „Zoox” ir net „Tesla” žengia pirmuosius žingsnius šioje srityje. Tikėtina, kad ateityje atsiras daugiau autonominių transporto priemonių kompanijų. 2026 metai bus svarbūs robotaksi saugumo ir pritaikymo kasdieniame gyvenime patikrinimui.
Elektra varomi automobiliai – iššūkių metas
Elektra varomiems automobiliams šie metai buvo kupini iššūkių. Automobilių gamintojams sunku prisitaikyti prie kintančios rinkos.
Pavyzdžiui, „Ford” stabdo visiškai elektrinio F-150 Lightning gamybą ir daugiau dėmesio skiria hibridinėms ir dujomis varomoms transporto priemonėms. Tačiau elektromobiliai dar nemirė. „Rivian” ir „Šiferio automobiliai” žada pristatyti mažesnius ir pigesnius elektromobilius.
Kita naujiena iš užsienio
Indijos internetinė naudotų automobilių rinka „Spinny” pritraukė apie 160 milijonų dolerių investicijų. Lėšos bus panaudotos automobilių paslaugų startuoliui „GoMechanic” įsigyti.
Trumpai apie sandorius
„Boatsetter” ir „GetMyBoat”- dvi bendrovės, valdančios Airbnb tipo verslo modelius laivams, sutiko susijungti.
Briuselio e-dviračių startuolį „Cowboy” įsigijo „ReBirth Group Holding”.
„Nirvana draudimas”- draudimo technologijų startuolis, orientuotas į krovinių gabenimą, surinko 100 mln. USD per D serijos finansavimo etapą.
Kitos naujienos
„Redwood Materials” pristatė naujai patentuotą baterijų surinkimo dėžę, skirtą paskatinti vartotojus perdirbti baterijas.
„Rivian” pridėjo savo firminį „Universal Hands-Free“ vairavimą per programinės įrangos atnaujinimą savo antrosios kartos R1 EV.
„Amerikos ateities energijos užtikrinimas” turi naują generalinį direktorių. Avery Ash taps kitu organizacijos generaliniu direktoriumi.
„Šiferis Auto” teigė surinkęs daugiau nei 150 000 grąžinamų rezervacijų pigiems elektromobiliams, kurie turėtų pasirodyti 2026 m. pabaigoje.
„Tesla” ištraukė savo žmonių saugos monitorius iš savo robotaaksės Ostine. „Robotaxi” paslauga yra ribojama, o automobilių parko dydis numeruojamas keliomis dešimtimis.
Tuo tarpu Tesla susiduria su sudėtinga situacija Kalifornijoje. Administracinės teisės teisėjas sutiko su byla, kurią inicijavo Kalifornijos Motorinių transporto priemonių departamentas, ir nusprendė, kad „Tesla“ užsiima apgaulinga rinkodara, kuri klientams suteikė klaidingą įspūdį apie jos „Autopiloto“ ir „Visiškai savarankiško vairavimo“ vairuotojui pagalbos programinės įrangos galimybes.
DMV paliko užsakymą ir suteikia „Tesla“ 60 dienų, kad jos įvykdytų. Tai suteikia Teslai dvi galimybes, jei ji nori išlaikyti šias licencijas: atsisakyti Autopiloto pavadinimo arba pristatyti programinę įrangą į savo automobilius, kurie padaro juos autonomiškus.
Pabaigai
Nepaisant kai kurių sunkumų, 2025-ieji metai buvo kupini naujovių ir pokyčių transporto sektoriuje. Laukiame 2026-ųjų su viltimi ir smalsumu, stebėdami, kaip toliau vystysis robotaksės, elektromobiliai ir kitos technologijos. Iki susitikimo naujais metais!

