Kaune, Tunelio gatvėje, įrengta vienintelė vidutinio greičio matavimo sistema atskleidė įdomią tendenciją – vairuotojai pradėjo važiuoti atsargiau. 2023 metais ši sistema užfiksavo daugiau nei 600 greičio viršijimo atvejų, tačiau šiais metais šis skaičius pastebimai sumažėjo. Ekspertai teigia, kad vairuotojai išmoko šią vietą ir dabar Tunelio gatve važiuoja kur kas ramiau.
Prieš keletą metų atkarpose nuo Tunelio g. iki Žuvinto g. sankryžos ir nuo Tunelio g. iki Girstupio g. buvo įrengtos pirmosios vidutinio greičio matavimo kameros Kaune. Tačiau tik neseniai paaiškėjo, kad Tunelio gatvėje vidutinis greitis iki šiol buvo matuojamas tik viena kryptimi.
Skirtingai nuo momentinių greičio matuoklių, vidutinio greičio matuokliai fiksuoja vidutinį transporto priemonės greitį tam tikrame ruože. Tai reiškia, kad vairuotojams, mėgstantiems paspausti greičio pedalą, tampa sunkiau išvengti baudos, nes neužtenka tiesiog pristabdyti prieš pat matuoklį. Be to, šie matuokliai nuskaito tiek priekinius, tiek galinius automobilio numerius, nes viena kamera apima visą važiuojamąją kelio dalį.
Policijos atstovė Jorūnė Liutkienė portalui „Kas vyksta Kaune“ teigė, kad, remiantis Policijos departamento kelių valdybos duomenimis, 2023 metais Tunelio gatvėje įrengta sistema užfiksavo 619 greičio viršijimo atvejų. Šiais metais, iki gruodžio 1 d., buvo užfiksuoti 432 greičio viršijimo atvejai. Tai rodo, kad pažeidimų skaičius sumažėjo apie 30 proc., nors kameros dar vieną mėnesį fiksavo pažeidimus.
Vis dėlto, policija nepateikia atskiros statistikos apie tai, kiek asmenų buvo patraukti administracinėn atsakomybėn ir gavo baudas.
Pasak policijos atstovės, dažniausiai fiksuojamas greičio viršijimas iki 30 km/val. Už tokį greičio viršijimą gresia bauda iki 90 eurų.
Netrukus Kauno gatvėse atsiras dar trys papildomos vidutinio greičio matavimo kameros. Dalis jų bus įrengtos jau minėtame Tunelio gatvės ruože, kur jau veikia vidutinio greičio matavimo kameros.
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius paaiškino, kad iki šiol įrengtos kameros fiksavo automobilius tik viena kryptimi, todėl prireikė papildomų kamerų. „Šiame ruože įrengtos kameros automobilius fiksuoja tik viena kryptimi. Dėl didelio gatvės pločio ir viduryje esančių skiriamųjų juostų kitos krypties fiksuoti šiomis kameromis nėra galimybių“, – komentavo M. Matusevičius.
Likusias kameras planuojama įrengti kitame ruože – nuo Ateities pl. Taikos pr. sankryžos iki Ateities pl. stotelės (abi kryptys po 2 eismo juostas).
Dar šių metų rugpjūčio 6 d. Kauno miesto savivaldybė sudarė sutartį su įmone UAB „Fima“ dėl trijų vidutinio greičio matavimo sistemų įrengimo minėtame kelio ruože. Vienos sistemos kaina be PVM – 16 946 eurai, o visų trijų – 50 480 eurų. Įskaičiuojant 21 proc. PVM mokestį, bendra sistemos kaina siekia 61 516 eurų.
Primename, kokios baudos gresia už greičio viršijimą:
* greičio viršijimas iki 10 km/val. – įspėjimas;
* greičio viršijimas daugiau kaip 10 km/val., bet ne daugiau kaip 20 km/val. – bauda nuo 12 iki 30 eurų;
* greičio viršijimas daugiau kaip 20 km/val., bet ne daugiau kaip 30 km/val. – bauda nuo 30 iki 90 eurų;
* greičio viršijimas daugiau kaip 30 km/val., bet ne daugiau kaip 40 km/val. – bauda nuo 120 iki 170 eurų;
* greičio viršijimas daugiau kaip 40 km/val., bet ne daugiau kaip 50 km/val. – bauda nuo 170 iki 230 eurų;
* greičio viršijimas daugiau kaip 50 km/val. – bauda nuo 450 iki 550 eurų ir vairuotojo pažymėjimo atėmimas 1–6 mėn.
Vairuotojams, neturintiems teisių, už greičio viršijimą daugiau kaip 50 km/val. gresia bauda nuo 450 iki 700 eurų. Už važiavimą degant raudonam šviesoforo signalui gresia bauda nuo 60 iki 90 eurų ir (arba) teisių atėmimas nuo 1 iki 6 mėn., o už važiavimą A juosta – bauda nuo 30 iki 90 eurų.