Palemone, Kauno rajone, planuojama įrengti modernų karinių ir civilinių krovinių perkrovimo mazgą su europine geležinkelio vėže. „LTG Infra“ teigia, kad darbų pabaiga numatoma 2026 metų pabaigoje, o veikla prasidės 2027 metų pradžioje. Darbai turėtų prasidėti 2025 metų liepos-rugsėjo mėnesiais.
„LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas pabrėžia, kad šis naujas kompleksas, neturintis analogų Lietuvoje, atvers verslui platesnes galimybes transportuoti krovinius į Vidurio ir Vakarų Europą, priimant didesnius ir ilgesnius traukinių sąstatus. „Ši teritorija suprojektuota atsižvelgiant į Krašto apsaugos ministerijos reikalavimus. Specialūs sprendimai leis aptarnauti visų tipų NATO krovinius. Be to, verslas galės patogiai perkrauti krovinius tarp skirtingų vėžių“, – teigė V. Žalimas.
Šiuo metu kariniams kroviniams Lietuvoje naudojama dešimt krovos aikštelių ir terminalų. Planuojama, kad ateityje bus įrengtos dar keturios specializuotos aikštelės. „Lietuvos geležinkeliai“ šiuo metu konsultuojasi su rinkos dalyviais dėl siaurosios vėžės rangovo konkurso, kuris yra svarbi Palemono projekto dalis. Konkursą dėl aikštelės statybos ir rekonstrukcijos planuojama paskelbti lapkritį, o vėžės ir susijusios infrastruktūros konkursus – metų pabaigoje.
Pagal pernai rudenį pasirašytas sutartis, aikštelę ir europinę vėžę Palemone projektavo „SRP projektas“ ir „Kelprojektas“. Projektavimo darbų vertė siekė daugiau nei 1,8 mln. eurų. Susisiekimo ministerija anksčiau informavo, kad Palemone bus įrengta dvejopos paskirties sunkiasvorės technikos krovos aikštelė su 300 vietų karinei ir civilinei technikai, bei nutiesti trys papildomi geležinkelio keliai, leidžiantys vienu metu priimti tris karinę techniką gabenančius traukinius.
„LTG Infra“ kol kas neatskleidžia bendros objekto vertės, tačiau anksčiau buvo skelbta, kad į infrastruktūrą Palemone bus investuota 26,5 mln. eurų, iš kurių pusę (13,3 mln. eurų) sudarys Europos Sąjungos parama.