Jau kurį laiką produkciją eksportuojanti į Taivaną, Pietų Korėją ir Japoniją, Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos bendrovė eksportui dairosi naujų rinkų: pastaruoju metu aktyviai ieškoma galimybių gamyklos produkcijos eksporto į Indijos rinką.
Indijos rinka Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos bendrovės dėmesio sutelkimas dėl didelio augimo potencialo. Dominuojantis distiliuotų gėrimų segmentas bei Azijos rinkose jau sukaupta patirtis leidžia bendrovei tikėtis gerų rezultatų.
„Įveikę“ ypatingai sudėtinga Japonijos rinka, matome galimybes ir kitose Azijos rinkose, tad jau žengėme pirmiau žingsnį siekdami užsitikrinti savo gėrimų eksportą į didžiulę Indijos rinką“, – pasakoja Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos vadovas ir bendraturtis Šarūnas Karalius.
Beveik metus Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos bendrovė eksportuoja savo produkciją į Japoniją. Į šią daugiau kaip 128 mln. gyventojų rinką bendrovė tiekia keturis skirtingus skoniu gėrimus. Pasak bendradarbiaujančio Šarūno Karaliaus, Japonijoje iš kitų rinkų vadovo labai savo kultūra ir taikomi reikalavimai, tad nuo idėjos iki prekybos savo produkcija praėjo pora metų.
„Susidūrėme su kultūriniais skirtumai, visiškai kitokiu skonio pojūčių supratimu, čia net skonio pojūčių yra daugiau Pavyzdžiui, Japonijoje daugiausia dėmesio sulaukė mūsų „hitas“ čiobrelių trauktinė. Metus ieškojome partnerių ir galimybių, dar metus užtruko derybos ir sutarčių pasirašymas. Ir laukiame komentarų, kad Japonijoje tai labai trumpas laikas rinkos atidarymui“, – dalijasi patirtimi Š.Karalius
Bendrovės aptarimas su specifiniais šios rinkos reikalavimais. Pavyzdžiui, Japonijoje yra skirtingi maistinių ir vaistinių augalų sąrašai. Vaistiniai augalai negali būti naudojami maisto produktuose. Pakruojo spirito varyklos džino gamybai naudojamas balinio ajero šaknis Japonijoje įtraukta į vaistinių augalų sąrašą, todėl eksportui į Japoniją pagaminta atskirą dalį be šio ingrediento. Kitose Azijos rinkose taip pat teko susidurti su specifiniais reikalavimais: Pietų Korėjoje gėrimų sudedamosios dalys tikrinamos šimtųjų tikslumu, o Taivano rinkai buvo reikalingi specialūs švino kiekio tyrimai.
Prekyba Japonijoje Pakruojo dvaro spirito varyklos gaminiais pradėta nuo barų, galvota persikelti ir įfizines parduotuves, tačiau jau dabar prekyba rožiniu džinu vyksta japoniškoje prekybos platformos „Amazon“ versijoje.
„Situacija 2025 metais leidžia tikėtis ženklių pardavimo rezultatų augimo. Tas ypač džiugina mus, mažuosius gamintojus, nes alkoholio reklamos ribojimai mums sukuria sudėtingas konkurencijos sąlygas. Esame nelygiose sąlygose su didžiaisiais gamintojais ir distributoriais, kurie reklamos ribojimais gali „apeiti“ “, – Š.Karalius.
Nepaisant to, kad Lietuvoje bendrai eksporto tendencijos yra neigiamos, Pakruojo dvaro spirito varykla eksporto apimtis didina – šiuo metu į užsienio rinką eksportuojama apie 10 proc. produkcijos. Pagrindinės eksporto šalys yra Lenkija, Latvija, Estija, Danija, Ispanija, Taivanas, Pietų Korėja ir Japonija.
Pakruojo dvaro spirito varykla – viena iš trijų Lietuvoje kraftinių stipriųjų gėrimų gamintojų. Varyklos veikla ir produkcija labai smarkiai susijusi su Lietuvos maisto kultūros istorija – bendrovė bendradarbiauja su vietiniu žolelių ūkiu, savo produkciją ketinanti į lietuvišką ąžuolo statines. Beveik visos bendrovės naudojamos žaliavos yra lietuviškos kilmės.
Daugiau informacijos:
Pakruojo dvaro spirito varyklos vadovas Šarūnas Karalius
Tel. 0 657 82334
„BNS Spaudos centras“ skelbiami įvairių organizacijų pranešimai žiniasklaidai. Už pranešimų pranešimą atsako juos paskelbę asmenys bei jų atstovaujamos organizacijos.
