Kaune kyla naujas prekybos parkas: „Mana ranga“ stato didelės apimties kompleksą Taikos prospekte.
Kauno miesto veidas netrukus pasipildys nauju, įspūdingo masto projektu – Taikos prospekte iškils modernus prekybos parkas, kurio generalinis rangovas yra įmonė „Mana ranga“. Šiame parke pirkėjų lauks populiaraus tinklo maisto prekių parduotuvė ir daugybė kitų prekybos vietų. Į šio objekto plėtrą investuojama daugiau nei 15 milijonų eurų, kuriuos per savo valdomą fondą „Retail Opportunity Fund“ skyrė įmonė „Aggressive Capital“. Komplekso koncepcija orientuota į pirkėjus, vertinančius prieinamas kainas ir platų prekių pasirinkimą.
Šio prekybos parko statybos išsiskirs ne tik atviro tipo konceptu, bet ir naujovišku statybos metodu. Vystytojai pasirinko Lietuvoje vis labiau populiarėjantį „Design and Build“ modelį, kuris leidžia efektyviai įgyvendinti projektą nuo pat idėjos iki rakto perdavimo. Pasak „Mana ranga“ atstovų, šis metodas leidžia rangovui perimti visus su statybomis susijusius rūpesčius ir rizikas iš užsakovo.
„Svarbiausia, kad „Design and Build“ modelis suteikia maksimalų aiškumą dėl terminų, kainų ir atsakomybių nuo pat projektavimo pradžios iki galutinio objekto pridavimo. Tai sumažina iššūkius komunikacijoje, sutrumpina rangos trukmę ir leidžia pasiekti geresnių finansinių rezultatų užsakovui. Rangovas prisiima visą atsakomybę už problemas, kurios gali kilti projektavimo metu, todėl užsakovui nereikia gaišti laiko ieškant sprendimų ir patirti papildomų išlaidų“, – teigė Lukas Narkevičius, „Mana ranga“ bendraturtis ir partneris.
Vystytojai kelia aukštus reikalavimus rangovams, o „Mana ranga“ geriausiai atitiko šiuos reikalavimus – aukštą kokybę, sutartus terminus ir kainą.
„Ši įmonė specializuojasi statybose Kaune, o vietos specifikos išmanymas yra ypač svarbus renkantis „Design and Build“ modelį. Taip pat vertiname platų rangovo patirties spektrą ir puikų kainos bei kokybės santykį. Esame anksčiau dirbę su „Mana ranga“ tokiu principu ir likome patenkinti rezultatais“, – teigė Kęstutis Ivanauskas, fondų valdymo įmonės „Aggressive Capital“ įkūrėjas ir „Retail Opportunity Fund“ valdytojas.
Vystytojas neslėpė, kad fondo tikslas – užtikrinti solidžią grąžą investuotojams, o lengvesnis pinigų srautų planavimas ir greitesni procesai yra svarbūs šio tikslo įgyvendinimo elementai.
Naujasis prekybos kompleksas iškils vietoje „Plaza“ verslo centro, kuris ilgą laiką veikė Taikos pr. 141 ir 141D teritorijose. Šis projektas išsiskiria tuo, kad bus transformuoti pastatai, kurie nebeatitinka šiuolaikinių poreikių, į modernų atviro tipo prekybos parko kompleksą, – pabrėžė „Mana ranga“ bendraturtis.
Statybos vyks keliais etapais. Pirmiausia bus demontuojami teritorijoje esantys inžineriniai statiniai ir keičiamas automobilių aikštelės planas – užbaigtame objekte bus daugiau nei 400 parkavimo vietų. Vėlesniuose etapuose numatomas naujų pastatų ir inžinerinių tinklų projektavimas bei statyba. Pasak generalinio rangovo „Mana ranga“, visi reikalingi statybos leidimai jau yra gauti.
Tvarumas yra vienas iš prioritetų vystant šį projektą, todėl aplinkai draugiški sprendimai priimami nuo pat pradžių.
„Kruopšti pastatų griovimo priežiūra užtikrina, kad susidarančios atliekos būtų rūšiuojamos ir antrą kartą panaudojamos pagal paskirtį. Metalas keliauja į metalo laužo įmones, chemiškai nepaveikta mediena – į medienos perdirbimo centrus, o plytos ir betonas yra smulkinami, sertifikuojami ir pritaikomi keliams tiesti ar statinių pagrindams įrengti. Ši praktika bus taikoma ir prekybos parko projekte – dalį naujos statybos pagrindų planuojama kloti būtent iš vietoje perdirbto betono“, – pasakojo L. Narkevičius, „Mana ranga“ bendraturtis.
Tvarūs sprendimai bus diegiami ir tolesnėje rangoje. Nors prieš 25 metus oficialios pastatų energinio naudingumo klasifikacijos dar nebuvo, tačiau verslo centras „Plaza“ jau tada buvo statytas pagal aukščiausius to meto energetikos standartus Lietuvoje. Ši tradicija tęsiama – visi objektai turės „BREEAM“ tvarumo sertifikatus. Taip pat net 10% prekybos komplekso teritorijos taps žaliosiomis zonomis su poilsio taškais ir vaikų žaidimų aikštele, – teigė vystytojai.
Kol kas oficiali komplekso atidarymo data dar nėra paskelbta, tačiau rangovai optimistiškai vertina statybų eigą.
„Viskas vyksta sklandžiai, todėl tikimės darbus užbaigti anksčiau nei numatyta terminuose“, – sakė „Mana ranga“ atstovai.
Kaip numato vietos koncepcija ir „Retail Opportunity Fund“ strategija, pagrindiniais prekybinės galerijos nuomininkais taps tarptautiniai pigių prekių mažmenininkai. Šiuo metu vyksta derybos su potencialiais nuomininkais.
Vystytojų teigimu, tikslinis naujosios prekybinės galerijos pirkėjas atitiks statistinį greta įsikursiančios populiaraus prekės ženklo parduotuvės klientą – žmogų, kuris yra jautrus kainoms ir nemato prasmės mokėti daugiau už tą patį daiktą. Ši pirkėjų grupė turi dar vieną privalumą – jų mėgstami mažų kainų tinklai demonstruoja puikius rezultatus net ekonominių nuosmukių laikais.