Švelni žiema anksčiau nei įprastai atskleidė prastą Lietuvos kelių būklę, todėl vairuotojams tenka susidurti su duobėmis. Draudimo ekspertai pataria, kaip elgtis apgadinus automobilį įvažiavus į duobę ir kaip sumažinti riziką patirti nuostolių.
Duobės susidaro, kai vanduo patenka į asfalto įtrūkimus, užšąla ir plečiasi. Šis procesas nuolat kartojasi, kol plyšys virsta duobe. Temperatūrų svyravimai ir drėgmė tik paspartina šį reiškinį. „Ergo“ atstovai teigia, kad šilti gruodžio ir sausio mėnesiai lėmė, jog vairuotojai su duobėmis susidūrė dar žiemą.
Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius teigia, kad nuostolių mastą bus galima įvertinti tik vasarą. Tačiau jau dabar aišku, kad šiemet žalos bus didesnės. Praėjusiais metais kasko draudimą turintiems vairuotojams buvo išmokėta beveik 300 tūkst. eurų kompensacijų už automobilių apgadinimus dėl duobių. Iš viso užfiksuota daugiau nei 460 tokių atvejų, o didžiausia išmoka siekė 10 tūkst. eurų.
Nuostoliai priklauso nuo konkrečios situacijos. Kartais pakanka pakeisti prakirstą padangą, tačiau rimtesniais atvejais gali būti pažeisti ratlankiai, pakaba ar kėbulas. Pasitaiko atvejų, kai apgadinami keli ratai iš karto, tuomet nuostoliai būna dar didesni, sako R. Pocius.
Neturint kasko draudimo, išsireikalauti kompensaciją už apgadinimus yra sudėtingiau. Reikia kreiptis į kelio savininką arba valdytoją, dažniausiai – savivaldybę, ir įrodyti, kad žala patirta dėl jų kaltės. Jei turite kasko, svarbu iškart pranešti draudimo bendrovei. Neturint kasko, reikia kviesti policiją ir registruoti įvykį, o tada įrodyti, kad susidūrimo su duobe buvo neįmanoma išvengti.
Kompensacija galima tikėtis, jei apie duobę nebuvo įspėjančių kelio ženklų, o vairuotojas nepažeidė Kelių eismo taisyklių ir neturėjo galimybės išvengti incidento. Tokiu atveju policija išduoda pažymą, su kuria galima kreiptis į kelio savininką dėl žalos atlyginimo.
R. Pocius pataria būti atidesniems ir rinktis saugų greitį, ypač tamsiu paros metu. Navigacijos programėlės taip pat gali padėti įspėti apie pavojingas kelio atkarpas. Vairuojant svarbu atsižvelgti į eismo sąlygas, kelio reljefą ir paros metą. Lyjant duobės gali būti sunkiau pastebimos, o naktį kliūtis kelyje pastebėti sudėtingiau. Pasirinkus saugų greitį, išvengti nelaimės yra lengviau.