Kaziuko mugė – seniausia socialinė platforma pasaulyje, atgimstanti kiekvieną pavasarį Lietuvoje. Šimtai prekybininkų ir tūkstančiai pirkėjų suplūsta į šį tradicinį renginį. Tačiau vien tik dalyvauti mugėje neužtenka, norint pasiekti sėkmę. Prekybininkai turi išsiskirti iš minios, užmegzti ryšį su klientais ir užtikrinti, kad jie sugrįžtų ir po mugės. „Luminor“ banko smulkaus verslo plėtros vadovė Baltijos šalyse Diana Kačanauskaitė dalijasi patarimais, kaip tai padaryti efektyviai.
**Sukurkite įsimintiną verslo įvaizdį**
Jūsų prekybos vieta turėtų palikti gerą pirmąjį įspūdį. Ji turi būti ne tik patraukli akiai ir skoninga, bet ir aiškiai reprezentuoti jūsų verslą, teigia D. Kačanauskaitė. „Kaziuko mugėje paprastai būna daug lankytojų, todėl pirkėjams gali būti sunku prieiti prie kiekvieno stendo ir apžiūrėti prekes. Įsitikinkite, kad jūsų pavadinimas ir simbolika yra lengvai pastebimi ir suprantami“, – pataria ekspertė.
Svarbu neperkrauti prekystalio. Perkrautas stendas gali sudaryti įspūdį, kad prekės yra masinės gamybos ir nevertingos. Minimalistinis prekių pateikimas duoda priešingą efektą. „Gražiausius gaminius eksponuokite labiausiai matomoje vietoje, kad jie patrauktų lankytojų dėmesį. Jei parduodate drabužius, papuošalus ar aksesuarus, dėvėkite juos patys – tai padės pirkėjams įsivaizduoti, kaip prekė atrodo“, – aiškina D. Kačanauskaitė.
**Aiškiai nurodykite kainas**
Nurodykite kainas prie prekių iš karto. Tai pagerins pirkėjų patirtį ir padės jiems lengviau apsispręsti. „Lietuviai nėra linkę daug bendrauti su nepažįstamaisiais, todėl dalis pirkėjų mieliau rinksis pardavėją, kuris nurodo kainas, nei tą, kurio reikia klausti. Be to, kai kaina nenurodyta, pirkėjai gali manyti, kad produktas yra brangesnis, nei yra iš tikrųjų, ir net nepaklausę kainos nueis“, – atkreipia dėmesį ekspertė.
**Sukurkite teigiamas emocijas**
Pasistenkite, kad pirkti iš jūsų būtų malonu ir įdomu. Klientai geriau prisimena pirkimo patirtį, o ne pačius produktus. „Šypsokitės, bendraukite su lankytojais, pažinkite juos. Jei pastebite, kad tam tikri gaminiai sulaukia daugiau dėmesio, pagalvokite, kaip juos išskirti dar labiau. Tačiau nebūkite įkyrūs. Leiskite klientams apžiūrėti prekes savo tempu, be spaudimo pirkti“, – pataria D. Kačanauskaitė.
Klientams patinka matyti, kaip gimsta jų perkami daiktai. Jei įmanoma, parodykite prekių gamybos procesą. Jei tai neįmanoma fiziškai, galite naudoti nuotraukas ar trumpus vaizdo įrašus.
**Palengvinkite atsiskaitymo procesą**
Dalis pirkėjų atsisako pirkti, jei negali atsiskaityti patogiu būdu. Norėdami pritraukti daugiau klientų, pasirūpinkite, kad jie galėtų atsiskaityti ne tik grynaisiais, bet ir banko kortelėmis ar telefonu, ypač jei jūsų gaminiai kainuoja didesnes sumas. „Šiais laikais, kai žmonės nešiojasi vis mažiau grynųjų pinigų, turėtumėte suteikti galimybę atsiskaityti ir kitais būdais. Pavyzdžiui, galite naudoti „Luminor Phone POS“ mobiliąją programėlę. Joje mokėjimus gali priimti ir individualią veiklą vykdantys asmenys, naudodami tik išmanųjį telefoną, kas yra itin aktualu amatininkams. Taip pat galite naudotis naujais „Luminor“ kortelių skaitytuvais, kurie priima mokėjimus tiek grynaisiais, tiek kortele, o kasos operacijų duomenis automatiškai perduoda VMI“, – teigia D. Kačanauskaitė.
**Platinkite žinią apie save**
Mugės suteikia puikią progą ne tik parduoti, bet ir pritraukti būsimų klientų. Pasirūpinkite kontaktine informacija, kad žmonės, norintys įsigyti jūsų prekių vėliau, žinotų, kaip jus pasiekti. „Turėkite vizitinių kortelių ar brošiūrų, nurodykite, kur jus galima rasti po mugės – socialiniuose tinkluose ar elektroninėje parduotuvėje“, – pataria D. Kačanauskaitė.
Prekyba mugėje – tai ne tik pardavimas, bet ir bendravimas bei galimybė geriau pažinti savo klientų poreikius, apibendrina ekspertė. Jei norite, kad dalyvavimas mugėje atneštų ilgalaikę naudą, siekite ne tik parduoti prekes, bet ir užmegzti ryšius su pirkėjais. Tai padės išsiskirti iš konkurentų ir užsitikrinti, kad pirkėjai sugrįš dar ne kartą.