Kaunietė Viktorija Kasparavičiūtė, vos 26-erių, laužo stereotipus ir demonstruoja, kad vilkiko vairavimas – ne tik vyrams skirtas užsiėmimas. Ši jauna moteris, kilusi iš Marijampolės, savo pavyzdžiu įkvepia kitus ir atskleidžia, kiek iš tiesų galima uždirbti vairuojant tolimųjų reisų transportą.
Nors moteris prie sunkvežimio vairo šiandien jau nėra visiškai neįprastas vaizdas, Viktorijos profesijos pasirinkimas vis dar sulaukia nuostabos ir klausimų. Daugelis smalsauja, kas paskatino jauną moterį pasirinkti būtent šį kelią.
Viktorija atvirai pasakoja apie savo motyvus ir iššūkius, su kuriais susiduria kasdien. Tačiau, nepaisant sunkumų, ji tvirtai teigia, kad šio darbo nekeistų į jokį kitą.
Pasak Viktorijos, patrauklios darbo sąlygos ir geras atlyginimas ją sužavėjo iš pat pradžių. Išgirdusi apie galimybes, ji nusprendė išbandyti save ir įgyti krovininio automobilio vairuotojos teises.
„Mano buvęs vyras dirbo šioje srityje, todėl pagalvojau, kad galbūt ir man verta pabandyti. Pamenu, kaip džiaugiausi, kai iš pirmo karto išlaikiau vairavimo egzaminus. Deja, su vyru kartu dirbome tik porą mėnesių, o vėliau išsiskyrėme. Tačiau aš likau dirbti viena ir štai jau šešti metai esu tolimųjų reisų vairuotoja“, – pasakoja Viktorija.
Moteris džiaugiasi, kad jos artimieji palaikė tokį sprendimą. Ji visuomet juto jų rūpestį ir padrąsinimą, o tai labai svarbu dirbant tokį atsakingą darbą.
Šiuo metu Viktorija dirba ne Lietuvoje, o keliauja po įvairias Europos šalis, pristatydama krovinius. Jos darbo diena prasideda nuo sunkvežimio paėmimo ir nuvykimo į vietą, kur pakraunamas krovinys. Tada ji turi visą dieną, kad saugiai nugabentų krovinį į reikiamą vietą.
„Kartais tenka pačiai krautis krovinius, kartais tai padaro kiti. Tačiau krovinio tvirtinimas visuomet yra mano atsakomybė. Užtikrinu, kad viskas būtų saugiai pritvirtinta, laikantis visų reglamentų“, – aiškina Viktorija.
Krovinių svoriai būna įvairūs. Jei krovinį galima pakrauti rankomis, tai gali padaryti bet kas – tiek vyras, tiek moteris. Tačiau pasitaiko ir sunkių krovinių, tuomet Viktorija visuomet sulaukia pagalbos iš kolegų.
„Vis dėlto, stengiuosi viską padaryti pati, kiek įmanoma“, – pabrėžia ji.
Viktorijos darbo grafikas įprastai apima šešias savaites trunkančius reisus. Per dieną ji vairuoja apie devynias valandas, o du kartus per savaitę – po dešimt valandų.
Kaip ir bet kuris kitas darbas, tolimųjų reisų vairuotojos profesija turi savų privalumų ir trūkumų. Viktorija neslepia, kad kartais tenka susidurti su iššūkiais.
„Pasitaiko, kad sunku privažiuoti iki iškrovimo vietos siaurose Europos miestelių gatvėse. Taip pat kartais tenka dirbti su labai dideliais svoriais. Keliai taip pat ne visada būna idealūs – vienur sunku įvažiuoti, kitur išvažiuoti“, – pasakoja Viktorija.
Tačiau privalumai nusveria trūkumus. Geros darbo sąlygos, palyginti nedidelis fizinis krūvis ir geras atlyginimas yra puiki motyvacija. Viktorija džiaugiasi, kad šiame darbe nereikia perdirbti ir kad ji pasirinko būtent šią profesiją.
„Šis darbas patrauklus, nes nereikia daug fizinio darbo, didžiąją laiko dalį praleidi vairuodama. Be to, atlyginimas tikrai geras. Darbo sąlygos taip pat labai viliojančios. Nėra taip, kad dirbtum nuo ryto iki vakaro, būna ir prastovų, nes negali nuolat važiuoti“, – sako ji.
Dar vienas įdomus aspektas – padidėjęs vyrų dėmesys. Viktorija pripažįsta, kad šioje profesijoje moterys tikrai gali jo sulaukti.
„Vyrai dažniausiai klausia, kodėl aš dirbu šį darbą, kiek laiko jau dirbu, jiems tiesiog įdomu. Aš stengiuosi per daug nereaguoti į dėmesį, nes jei tik sureaguoji, tuomet prasideda didžiausias antplūdis“, – juokiasi ji.
Viktorija pasakoja, kad neretai vyrai, pamatę ją, ima filmuoti ir fotografuoti.
„Mano ūgis ir svoris yra nedideli, galbūt tai juos sudomina. Būdavo, kad prieidavo prie mašinos, kalbindavo, bandydavo užmegzti kontaktą. Tačiau aš niekada jų neprisileisdavau per arti, tad viskas tuo ir baigdavosi“, – šypsosi ji.
Paklausta apie atlyginimą, Viktorija patikina, kad dėl tokio uždarbio verta pakentėti ir nepageidaujamą dėmesį. Kadangi ji dirba Europoje, atlygis yra didesnis nei Lietuvoje: „Europoje atlyginimai svyruoja nuo 2800 iki 4000 eurų.“
Todėl artimiausiu metu Viktorija neketina atsisakyti šio darbo ir džiaugiasi savo pasirinkimu jau šeštus metus iš eilės.